Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Lördag 26 Oktober 2013 - Soltszentimre

Coin game

Copyright © Bejjan888™

Sista dagen på ranchen. Alltid lite vemodigt när man tänker så. Man vill ändå försöka njuta av sista dagen samtidigt som man måste börja planera för resan hem och packa väskan.

Frukost vid 08.00. Robert kom in och sa att det var hans sista dag idag och att det skulle vara höstlov i Ungern nästa vecka. Han skulle vara ledig och tillbringa tiden med sin son. Men vi hann med att rida en 1 timmes lektion för Robert på förmiddagen. Då fick vi rida ”Coin game” som Robert kallade det. Denna ”lek” gick ut på att få hästarna att lyssna bättre och vara uppmärksamma på ryttaren. Man ställer ut fyra koner i en kvadrat och rider på en volt runt dessa. Under leken får man aldrig rida ett helt varv på volten utan måste rida små volter runt konerna, både till höger och till vänster. Detta i både skritt och jogg. Det var en bra övning och gjorde faktiskt hästarna (i alla fall min häst) mer uppmärksam. Sedan en 1 timmes uteritt. Lunch vid 12.00. Pannkakor (?) med köttfärssås som inrullade crêpes. Helt ok. Sedan tog vi farväl av Robert som nu skulle iväg och tillbringa ledigheten med sin familj.

På eftermiddagen red vi en sista uteritt. Jag, min reskamrat, Louise, Ida och Sanyi. Jag vet inte om vi fick galoppera lite extra mycket eftersom det var sista dagen… men det kändes så i alla fall. När vi kom tillbaka till ranchen började vi packa väskorna. Passade på att köpa med mig en vinflaska som tillverkats i Izsák, en närliggande stad.

Middagen serverades vid 18.30 och det serverades en köttgryta med glass till efterrätt. Vi satt kvar efter middagen och betalade notan som varje gäst får ha under veckan. Vi skrev i gästboken och gick sedan till sängs.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
48 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
48 veckor sedan
En gråmulen dag
48 veckor sedan
Shkodër och Krujë
48 veckor sedan
Slapp dag... igen
48 veckor sedan