Stöd Ukraina

Gullnas blogg

Fredag 1 Februari 2008 - Chicago

Chicago 2008-02-01

Checkar ut och drar ut på stan. Det har kommit mer snö under natten. Folk sopar, skottar, kör snöslunga och plogar. Vissa bussar och tåg från Chicago är inställda. Ett par är fast i Chicago, på vandrarhemmet, två nätter fast de bara skulle passera stan utan övernattning.

Jag kommer tillbaka och sätter mig och snackar med Marcel från Vancouver som jag var på Buddy Guy's med, och Sarah från England m fl som jag har haft kontakt med under dagarna här. Laddar mobilen. Jag ringer Greyhound och kollar om min buss till Oshkosh, WI avgår som den ska. Säger hejdå till folk och går till Greyhound-stationen. Vem ställer sig i kön, om inte svensk-dansken som jag råkat på två gånger tidigare. Han har precis anlänt från Madison, WI. Han kunde köpa en biljett till Chicago men inte hela vägen till Baltimore; de hänvisade till snökaoset, bussar kan vara inställda. När det är min tur får jag veta att sträckan Milwaukee-Oshkosh är inställd -- vad har ni för väder där uppe?!?

Jag ringer till Oshkosh och samlar mina tankar. Svensk-dansken fick en biljett till Baltimore i alla fall. Jag går tillbaka till vandrarhemmet. Marcel och Sarah sitter fortfarande där och snackar. Sarah skulle ta tåget till Memphis men det var fullt. Två tyskar som vi också umgåtts med under dagarna är också kvar; de skulle lämna stan i morse men Greyhound-bussen var inställd.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Stockholm 2008-05-16
15 år sedan
Tallinn 2008-05-15
15 år sedan
Pirita 2008-05-14
15 år sedan
Narva - Tallin 2008-05-13
15 år sedan
Narva 2008-05-12
15 år sedan