Gullnas blogg

Onsdag 30 Januari 2008 - Chicago

Chicago 2008-01-30

Solig dag, kallt som satan. Jag kollade upp temperaturen på webben, -13 men ska kännas som -19 på grund av vinden. Det kan nog stämma.

Som sagt, soligt, så jag har gått omkring lite. Man kan inte gå ute länge innan man behöver gå in någonstans. Jag har inte de bästa vinterkläder trots allt. Jag gick till Millennium Park och sedan till Sears Tower. Sedan har jag suttit på vandrarhemmet och snackat med folk. Gick och käkade med en från Vancouver.

Jo, sedan gick vi och såg Buddy Guy på hans eget Buddy Guy's Legends! How about that. I'm not worthy! Faktiskt, jag vet bara att jag inte vet hur icke-värdig jag är. Jag postar några extra bilder för TW och andra blues-älskare som läser här! I kinda got pretty close to the guy ...

Himla skön blues, gitarrspel, sång ... han har fantastisk känsla, det behöver jag väl knappast säga!

Killen går alltså av scen, med gitarren, och går omkring bland gästerna och fortsätter spela, snackar med folk, tar en drink i baren, sjunger lite till, låten en gäst sjunga något, spelar lite till, snackar och skämtar, går in på muggen med gitarren och fortsätter spela, går in på damernas, går också ut på gatan ...! Skön lirare! :)

http://www.reseguiden.se/forum/bilder/97949 Jag var där med en från Vancouver och han har sett Buddy Guy flera gånger. Han visste var vi skulle stå. Buddy Guy går förbi precis där vi står. Andra gången stannade han precis vid mig, kunde inte stå närmare, och han snackar med tjejen bredvid mig innan han går vidare.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Stockholm 2008-05-16
18 år sedan
Tallinn 2008-05-15
18 år sedan
Pirita 2008-05-14
18 år sedan
Narva - Tallin 2008-05-13