Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 21 Januari 2013 - Candolim

Charterliv helt plötsligt.

I november 2005 for Stefan och jag ned till Goa för första gången. Vi resten då charter med Apollo och hamnade i Candolim i centrala delen av staten. Året därpå så tog vi en flygstol och letade upp vårt eget boende i byn. Ytterligare en vinter senare så fladdrade jag omkring själv i staten och återvände även då för en avslutande vecka i den lilla staden. Så det är välbekanta trakter vi ställde kosan till när vi lämnade Mandrem. Tog en "bulle" hit då kostnaden för taxi är liten i Indien. Gick inte på mer än dryga femtiolappen för en sträcka på fyra-fem mil och det kan vara ganska skönt att slippa släpa på packningen på en överfull buss.

Välbekanta trakter som sagt och vi spenderade en del av den första dagen åt att gå runt och uppsöka lite gamla bekanta. Stefan fick en stor kram av damen som han alltid köper en vattenflaska av på väg ned till stranden och vi morsade på en del andra bekanta. Ett gäng skräddare uppifrån Kashmir som vi alltid bubblat med och ibland handlat av, verkar dock ha gett sig iväg härifrån. En annan man, vi kan kalla honom Dominique, var hotellmanager vid vårt första besök. Lite glad i flaskan dock så han fick sparken och nytt jobb i en bar året efteråt. Funkade inte heller så vid mitt tredje besök så jobbade han som städare på en nöjespark några mil härifrån. Alkoholproblemen fortsatte och vi fick höra av en gemensam bekant att han råkat ut för diabetes och fått kapa av tårna på bägge fötterna. Tragiskt.

Vi tänker stanna här ungefär en vecka så vi återkommer.

/Conny o Stefan
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
5 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
7 veckor sedan
Sista rycket!
7 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
7 veckor sedan
Stillheten.
8 veckor sedan