Stöd Ukraina

Mariejohanssons blogg

Fredag 27 Augusti 2010 - Goa

calangute beach

ja sa var det de hette, dar jag bor, nu bor jag inte precis mitt i smeten utan lite lugnare langre ner pa stranden..

har hyrt eu moppe o det kostar 30 kr per dag o bensin 15 kr ca / liter.... finns hur manga som helst som hyr ut dem, sa aven mitt guest house...

idag har jag tatuerat mig, det kostar 200 kr. per inch (ca tva centimeter) o min gick pa 600 kr. ett kors pa insidan smalbenet.
hade ett gammalt fult litet kors dar sedan 20 ar tillbaka o har alltid velat tatuera over det... "underground tatoo" heter studion o ligger har i calangute...
var i kyrkan i sondags, katolsk kyrka, det var okey, fast jag hangde inte riktigt med i korsteknet... men det gor inget ska ga pa sondag igen...
det regnar konstant o ar mest turister fran indien o iran har nu... det ar lugnt o skont... tyvarr rader badforbud, men jag far inte bada med min tatuering som tar ett tag att laka...
ater mest kinesisk mat eftersom jag inte tycker sa mycket om de kryddor som anvands i indisk mat...

min lunch idag gick pa 265 rupier, ca 50 kr. veg bullar i sotsur sas, banan lassi o kaffe....
ska kopa lite brod, yougurt o ost o ata pa rummet, har redan corneflakes....

omgivningen ar valdigt vacker, mycket tempel o annat att se, fast folk borde aven se de fantastiska katolska kyrkorna med....

ja har varit i indien 9 dagar nu och de ar klart vanligare an i afrika.... dock fick jag fragan av en ing taxi chauffor om jag inte ville prova en indisk pojkvan medans jag ar har... jag avbojde vanligt men bestamt...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet