Stöd Ukraina

Murzyns blogg

Söndag 10 Mars 2019 - Stockholm

BORNEO ..FLYG OCH RUNDRESA På BORNEO

Hej !
Jag planerar åka till Borneo och vill besöka både Sarawak och Sabah provinsen .. Kommer att flyga till Singapur och därifrån vidare till Borneo ..tänkte först att flyga till Kutching och vara där i 1 vecka sedan flyga till Kota Kinabalu och därifrån till Sandakan..
har 2 frågor kring min resa
Läste mycket negativ om Air Asia och andra billiga flygbolag .. kom på att dit flyger Scott som påstås vara dotterbolaget till Singapur Air och som flyger från Singapur till Kutching .. har ingen erfarenhet av deras flyg och måste välja mellan Scott eller Malaysia Air .. Scott flyger ett par timmar senare samma dag jag anländer till Singapur men missar flyget med Malaysia Air .. det gäller alltså att flyga med Scott eller övernatta och flyga dagen därpå med Malaysia Air .. sedan det jag kommer att se i Sarawak är i första hand regnskogen och djur ., liksom i Sabah . Min nästa fråga : är någon idee att besöka båda platser ? Är det inte tillräckligt med att se bara en provins och slippa föeraxinterna flyg ? Finns det någon som kan ge mig ledtråd ?
Tack på förhand
Svara gärna till elisabeth.petren@yahoo.se
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet