Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Söndag 12 Februari 2012 - Lidköping

Bokat å klart? Kanske inte så säkert!

Jepp då trodde man att resan var bokad å klar men så enkelt va de inte. Hade köpt en resa med KLM, Göteborg - Manila, för att direkt då vi landar i Manila åka vidare till Dumaugete och sedan bil till Dauin.
För att det sedan skall stämma med hemresan så behöver man flyga från Dumaguete dagen innan och sedan sova en natt i Manila för att sedan nästa dag på morgonen ta direktflyget till Europa. Puhhh
Hör å häpna när jag pratar med en kompis som säger att kolla KLM:s flygtider för de är ändrade och visst va de så.
Landning på morgonen blev istället landning på kvällen i Manila med följd av att man missar flyget till Dumaguete samt att avreseflyg vid hemresa från Manila går numera på kvällen till Europa. Alltihop blev alltså fel. Tvärtom. Uppochner....
Boka om hotellet gick ju bra för det gick att fixa via nätet på Agoda efter lite krångel med hemsidan. Fick faktiskt skriva till dom och hjälpa mig. Var ligger då bokningskontoret tro? I Bangkok om ni inte visste de. Pust men det gick bra...
Sedan kommer man till det värsta. Boka om flyget i Filippinerna. Det finns två val. Antingen gå in på närmsta kontor. Ja de ligger i Holland vilket inte är runt hörnet precis eller ringa till Filippinerna. Jag ringde helt enkelt till Manila och försökte att boka om. Nu bar det sig inte bättre än att samtalet bröts 3!!! gånger och naturligtvis fick man ju inte tag på samma kille igen som man pratade med först. Till slut gick de bra och nu skall det vara ombokat tror ja. Jo för att boka om kostar det pengar och det var man tvungen att betala kontant direkt först innan man fick någon bokningsbekräftelse så det är väl bara att vänta och se. Antingen kommer vi med flyget eller så blir det någon extra dag i Manila.
Vad en liten ändring kunde ställa till med. Har starka funderingar på att uppsöka ett kontor på resan innan i Singapore då jag åker om någon månad och kontrollera bokningen för det skall det finnas ett lokalkontor på flygplatsen enligt webbsidan.
Dela med andra:    

Kommentarer
Travelfun säger:
Tänk vilket krångel flygtider ställer till med...
Det är så tråkigt, för man är ju så utlämnad när man bokar själv med flera bolag. De kan ändra tider fram och tillbaka, och det är inte så mycket man kan göra... Ja, passa på att gå in på kontoret i Singapore.

Hoppas iaf att ni får en trevlig resa :-)
Filippinerna står helt klart med på listan över platser jag vill åka till.
Vann flygbiljetter till Istanbul i går i Hallins reseblogg, så nästa resa (efter TUR) blir nog dit :-)
Postat 2012-02-14 08:22  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det nära!
6 år sedan
Hemma
9 år sedan
Jimbaran
9 år sedan
Kuta
9 år sedan
Ubud
9 år sedan