Stöd Ukraina

Monstermaries blogg

Måndag 6 Juli 2015 - Sirmione

Bilresa till Sirmione

Vi bilade ner till Sirmione.
Dag 1 http://www.reseguiden.se/forum/bilder/heiligenhafen-tyskland-502881.#left Första stoppet var Heiligehafen på Baltic Kölln hotell med bra pris (89 e) som vi hade bokat i januari. Riktigt fräscht dock lite lyhört på morgonen från folk på gatan. Vi kom dit med färjan sent på kvällen och kunde hämta ut nyckeln fast det var obemannat. Frukost ingick på kafet bredvid.

Dag 2 Nästa dag åkte vi till München och bodde på Motel One München-Garching som vi bokade en månad innan, riktigt fräscht och en AC som fungerade för just då var det 35 grader varmt.

Dag 3 http://www.reseguiden.se/forum/bilder/502939.#right Nästa dag åkte vi direkt till Sirmione och bodde på hotel Mirabello i 9 nätter (112 e/natt) helt ok och bra frukost. Detta hotell bokade vi 9 månader innan. Jag hade varit noga med att boka ett hotell med AC och när vi kom in på rummet så var det kokhett och AC:n gick inte att starta. Det visade sig att den gick igång på kvällen och stängdes av kl 9:00 på morgonen och var en central ac för hela hotellet med jättedålig kyla. Stort minus för mig som vill kunna svalka mig på hotellrummet när det blir för varmt, vi hade 37-40 grader denna period vi var här. Var uppmärksam när det står luftkonditionering, det är inte alltid en AC som du styr över själv utan är oftast en centralt styrd eller bara en fläkt i taket.

Vi hade underbara dagar i Sirmione med en biltur runt hela sjön med stopp i Torbole för bad. Vi åkte linbanan upp till Monte Baldo med våra mountainbikes som vi hade med oss. Dock var inte cykelturen som vi hoppats på för vi cyklade vilse och var till slut tvugna att ta oss tillbaka till linbanan men den hade slutat gått för kvällen så vi fick gå nerför berget i 3.5 timmar, inget att rekommendera i cykelskor!!!
På vägen hem tog vi in på ett hotell längs vägen och ett stopp efter färjan i Rödby på Stop'n sleep hotell som vi bokade under dagen som också var obemannat, helt ok. Vi kom dit vid 23:00, knappade in uppgifter på en dator innanför entren och vips kom ett nyckelkort ut.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet