Stöd Ukraina

Makes blogg

Tisdag 12 Juni 2007

Azorerna för naturälskaren

Väl hemkommen från Sao Miguel kan jag konstatera att resan var både en hänförnade naturupplevelse och besvikelse. Vädret var mycket omväxlande, hårda vindar och på några minuter kunde den blåa himlen blir svart och det vräkte ner.
Vi hyrde bil i två dygn och hade verkligen tur för då var det fint väger. Vi fick tom solbränna vid sjön Lagoa en eftermiddag. Mycket vacker natur och om man älskar vandringar så är detta det perfekta stället. Vägarna upp till bergen var bra men slingriga.
I två byar fick vi krypköra efter festtåg men det var en upplevelse i sig med alla vacka barn i fantastiska dräkter. (se bilder)
Vi borre på hotell Barracuda som var rätt så OK men frukosten räckte inte till ibland om man råkade sova för länge. Maten i just Sao Miguel var inte bra, restaurangerna där hade inte matlagningens konst, men gillar man snabbmat och pizza så finns det. Taxi till Punta Delgado kostade mellan 5-7 euro och där fanns det bättre restaurander och ganska bra shoppning, speciellt i gallerien med 102 butiker. Priserna som hemma eller lite billigare.
Summa summarum, väl värt att resa om man inte vill ha gassande sol och står ut med vind och regn!
Nu bär det av till Finland om en vecka, där jag kommer att fira mitt allra första midsommar som vuxen. Kippis!

Marjo
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet