Stöd Ukraina

Flys blogg

Söndag 7 November 2010 - Dubai
Resealbum: DUBAI 2010

Avresedagen

Äntligen dags för avresa! Min bror kom och hämtade mig 06.15 för transport till flygplatsen - Sturup. Det visade sig dock att planet var 2 timmar försenat p g a strejk i Grekland, där det kom från. De hade också varit i Göteborg och hämtat upp resenärer.
6 timmars flygtur som blev 9 p g a tidsskillnaden, så vi landade i Förenade arabemiraten vid 19.30. Tyvärr dock ej på den nya internationella flygplatsen, som ska vara modern o fin, utan på en flygplats i ett annat emirat. Efter passkontroll, som tog sin lilla tid så var det transfer till Hotellen. Kul var att reseledaren var med på bussen, vilket jag inte trodde de var numera.
Mitt hotell låg sist på rutten, men det gjorde inte så mycket för då fick man en första bild av staden, även om det var mörkt, men det var häftigt med alla skyskrapor som lyste upp.
Efter incheckning så blev det middag på hotellet - de höll öppet en av restaurangerna bara för oss, då vi kom sent, o då man inte kände till området o var trött så blev det middag här första kvällen. Hotellet hade 5 restauranger 3 barer och en pool på taket. Dock var det inte så många gäster i början på veckan, så det kändes lite öde, men det var skönt vid frukosten, då det var lungt och god service. Kan ha att göra med att denna resa var den första på säsongen - ialla fall för vårt bolag. Kan dock rekommendera hotellet då det var nytt o fräscht. Luftkonditioneringen mm fungerade och personalen var verkligen serviceinriktad. Det är ju framförallt gästarbetare som jobbar där, från Pakistan och Indien.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
40 veckor sedan
Långa promenader
40 veckor sedan
Kvällen var bäst
40 veckor sedan
Avfärd
40 veckor sedan
Sista dagen
48 veckor sedan