Stöd Ukraina

Pamms blogg

Fredag 17 Juli 2009 - Jonsered
Resealbum: Italien ToR 2009

Avresa

Strax efter kl 20 så avreste vi mot sydligare breddgrader.
Vi hade planerat att vara ute cirka 2 veckor och just restiden genom Tyskland ser vi mer som ett nödvändigt ont än något inspirerande, iallafall om målet är Alperna och Italien.
Vi är jag själv, min fru, sonen på 16 år samt en kompis som är lika gammal.
Färdmedlet är en Adriatik 660 SP husbil från 2007 som väger runt 3500 kg och är drygt 7 meter lång.

I vårt fall är det bara en som kör, detta mycket beroende på viss rädsla hos makan att ratta en husbil på trafikerad autobahn eller på smala aplvägar.
Jag som kör har inga problem med att vara enda föraren, även om det kan bli lite jobbigt på längre sträckor.
Första etappen går från hemmet via Öresundsbron och Rödby/Puttgarden ner till Zell am Zee i Österrike. Vi startar utvilade sent på kvällen för att jag på så sätt kommer vara pigg under hela natten. Fram på morgonen stannar vi för en kort sömnpaus men är då redan en bra bit ner i Tyskland. Oftast räcker det med en timmes sömn för att jag ska bli pigg igen och när klockan är runt 18:30 rullar vi in på Seecamp Zell am See. Att starta på morgonen och köra lika långt funkar inte för mig.
Planen var att stanna några dagar i Zell am See men eftersom ett oväder utan dess like rullat in dagen innan är det inte varmare än runt 10-12 grader i luften och efter ett kort samråd bestämmer vi att köra vidare direkt dagen därpå.

Restid 23 timmar, reslängd 158 mil

Campingintryck.
Välordnad camping med bra hygienutrymmen samt rejäla tvätt och torkmöjligheter.
Bra restaurang på campingen och den ligger direkt i anslutning till sjön.
Vill man in till Zell am See så är det cykel eller buss som gäller, inte riktig gångavstånd.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
14 år sedan
Garda - St Anton (Pettneu)
14 år sedan
Gardaland
14 år sedan
Cavallino-Treporti -> Pesciera del Garda
14 år sedan
Aqualand Lido di Jesolo
14 år sedan