Stöd Ukraina

Pamms blogg

Söndag 26 Juli 2009 - Lido di Jesolo
Resealbum: Italien ToR 2009

Aqualand Lido di Jesolo

Ett bra avbrott i allt badande och solande kan vara att åka till ett badland och bada....
Vi cyklade till Aqualand och tillbringade en dag med bad i vattenrutschbanor och pooler.
Sammantaget så är Aqualand en fräsch och bra anläggning med varierade attraktioner och ett eget barnområde. Tyvärr är det som på många andra liknande ställen långa köer till de olika attraktionerna.
Många tror jag inte skulle funka i Sverige med tanke på vår kantiga syn på säkerheten vilket ofta tar bort den där riktigt skrämmande känslan. Nästan alla rutschbanor skulle man åka i nån form av flytetyg. Flera var reserverade för enbart två personer men i några, bland annat fritt fall, kunde man vara upp till 4 stycken samtidigt.... ruggigt...
Har varit på flera badland, både i Europa och i USA och på en tiogradig skala skulle jag ge Auqaland en 6:a
Lite mer attraktioner och några fler som inte krävde badringar eller "båtar" krävs för att öka på betyget uppåt, även storleken på parken kunde vara större. Dock bättre än genomsnittet och jämför man med ex. Skara sommarlands vattendel så ger jag den bara en 4:a
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
14 år sedan
Garda - St Anton (Pettneu)
14 år sedan
Gardaland
14 år sedan
Cavallino-Treporti -> Pesciera del Garda
14 år sedan
Aqualand Lido di Jesolo
14 år sedan