Stöd Ukraina

Nathalie_os blogg

Onsdag 19 Juni 2013 - Stockholm

Australien i oktober-Äntligen!

hej!

Mitt namn är Nathalie och jag har tänkt resa ner till Australien i oktober i år. Jag har tittat på olika resdatum och kommit fram till att resa ner runt den 7 oktober skulle vara det allra bästa. Jag har även börjat kolla flyg. Min plan är att under en månad resa runt i Australien, se flera ställen och njuta av livet för att sen ta Bali och Thailand på väg hem. Dessa länder är dock inte spikade och jag är flexibel om det är så att det finns andra ställen som är roligare att besöka. Tanken är att jag ska vara hemma igen till den 17 november då jag måste ta tag i min praktik så totalt kommer jag vara borta 6 veckor.

Som person är jag utåtriktad och social. Ser positivt på livet och är en glad prick. Om du som läser detta har samma planer som mig så hör gärna av dig. Skulle vara kul att ha någon att resa ner med, inte sagt att vi måste hänga under hela resan, det får vi väl se =)

Hoppas på svar så att vi kan diskutera och planera resan men det kommer gå undan, har planer på att boka redan nästa vecka. /Nathalie
Dela med andra:    

Kommentarer
Idisslarn säger:
Heej! :)
Jag har också tänkt åka till Australien i mitten av oktober.
Jag tänkte börja min resa i Cairns och ta mig neråt längs östkusten.
Jag ska resa runt i ca 6 innan jag ska börja jobba i Perth.
Det hade varit roligt att försöka få ihop ett möte om vi är där samtidigt :)

/ Ida
Postat 2013-09-08 20:24  Anmäl
Madjeany säger:
Hejsan på er!

Är också sugen på Australien (och dyka, absolut!).
Vilken budget får man räkna med ungefär för den resplan du beskrivit?

/Jeanette
Postat 2013-07-11 11:42  Anmäl
Sindis säger:
Hej igen :) vad roligt att du ska ta dykarcert. Jag har advanced som jag tog i Thailand, och intresset för mig att åka dit igen nu finns inte, men Australien är något jag vill till nu, och vill gärna dyka när jag är iväg nu. Jag har inte hunnit planera så mycket, vet bara att jag vill iväg, och jag tänkte nog se till att få 5 veckors semester/ledigt från jobbet. Så är rätt flexibel med tiden jag åker så att säga :)
Är social och öppen, gillar att träffa nytt folk och lite nattliv, samtidigt som jag gillar att se mig omkring på nya platser och inte drar mig för att utforska ställena jag åker till.
Postat 2013-07-09 22:42  Anmäl
Nathalie_o säger till Sindis:
hej kul att du också ska åka. jag har tänkt boka resa i veckan och har tagit hjälp av Kilroy som hjälpt mig ta fram några turer jag skulle kunna åka på. I så fall skulle jag börja i Cairns med att ta dykarcert, sen 10 dagars resa i grupp ner till Brisbane och därifrån Surfcamp. Sen tänkte jag spendera några dagar på egen hand i Sydney för att sedan ta Fiji i 9 dagar på vägen hem. Hur långt har du kommit i dina planer?

eftersom jag utgått ifrån att jag åker själv så tycker jag att det jag beskrivit ovan var ett bra upplägg men är man två så kan man ju i princip hoppa på en buss och åka ditt man känner, när man känner för det. Hur länge har du tänkt vara borta och när i oktober hade du tänkt åka?

Vill verkligen komma iväg så har inte tänkt att jag ska fundera så mycket men är absolut öppen för förslag om det visar sig att vi vill ha ut ungefär samma av vår resa.

Ha det bra./nathalie
Postat 2013-07-07 10:51  Anmäl
Sindis säger:
Jag funderar på att åka i oktober, skulle gärna kunna tänka mig mötas upp! :)
Postat 2013-07-07 03:25  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet