Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Torsdag 28 April 2016 - Moskva
Resealbum: MiG-29 flygning

Återvänder hem

Copyright © Bejjan888™

Packade om lite i mina väskor, nu när jag ”bara” ska hem. Frukosten serverades på hotellet och gratis transfer anordnades såklart tillbaka till Sheremetyevo International Airport. Mitt råd om du ska flyga från Sheremetyevo International Airport är att vara ute i god tid, i alla fall om du ska flyga internationellt. Jag stod drygt 1 timme till själva incheckningen och för att checka in väskan. Problemet var ju att de hade samma kö till ALLA internationella flighter med Aeroflot. Vet inte om det är sådär 100% effektivt. Kön till endast baggage drop (vid incheckning online) var lika lång så det hade definitivt inte gått snabbare i den kön heller. Och därefter var det kö i alla fall en kvart innan det blev min tur till passkontrollen där jag lämnade tillbaka turistkortet (som fås vid inresan). Men efter det kunde man ta det lugnt, kolla in tax-free shopen och köpa något att äta.

Väl ombord på planet och det pushats ut från gaten och taxade mot runway så hamnade vi i värsta kön. Uppenbarligen var det rusningstid på flygplatsen och det var säkert 10 plan som stod i kö bara för att få starta, vilket fick mig att fundera på om de bara har en startbana på en så stor flygplats som Sheremetyevo International Airport? Kön bidrog ju till att lukten av bränsle från framförvarande plan kom in i planet bakom. Men vem gillar inte doften av jetbränsle på morgonen? ;) Så planet blev något försenat av att behöva köa till runway men det togs igen på den dryga 2 timmar långa flygningen tillbaka till Stockholm Arlanda Airport.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
47 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
47 veckor sedan
En gråmulen dag
47 veckor sedan
Shkodër och Krujë
47 veckor sedan
Slapp dag... igen
47 veckor sedan