Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Åter till Dubrovnik

Copyright © Bejjan888™

Dagen känns lite inofficiellt som en avresedag. Visserligen lämnar vi Čanj och Montenegro och det hotell vi bott på under en vecka, men det är först i morgon som vi flyger tillbaka till Sverige. Äter tidig frukost och packar ner allt i väskorna. Checkar ut vid 09.30.

Vädret visar sig inte från sin bästa sida. Det är lika gråmulet idag som det var igår. Havet verkar dessutom vara ”upprört” och vågorna sköljer långt upp på stranden. Så inget uteväder alltså. Och inget rum heller. Så baren verkar vara den mest vettiga platsen att hänga. Jag förstår inte var alla människor är, för det är så tomt. Jag menar, det är ju ändå två bussar med resenärer från Sverige som checkat ut idag?

Från baren är det bara att glida in till lunchen, jag har ändå kvar armbandet för All Inclusive trots att jag checkat ut.

Vår guide E kommer och hämtar oss med bussen klockan 15.00. Fast det blir drygt en halvtimme senare än utsatt tid. Vi har en dryg 3 timmar lång bussresa fram till vårat hotell i Dubrovnik, nära flygplatsen.

Vi åker längs Kotorbuktens alla snirklar och vindlingar, och det känns som en evighet innan vi ens når gränskontrollen mellan Montenegro och Kroatien.

Tyvärr var det många som blev dåliga av maten på hotellet i Čanj. En kvinna på bussen blir akut dålig, troligen matförgiftning i kombination av åksjuka. Men vår guide E tillkallar för säkerhets skull en ambulans så fort vi kommit över till Kroatien. Men vi kommer så småningom fram till vårat hotell för natten, Remisens Hotel Epidaurus. Mitt rum ligger bra avsides och det känns som att jag behöver gå i en labyrint genom olika byggnader. Ja ja, tur man är ung och fräsch och orkar gå.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
48 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
48 veckor sedan
En gråmulen dag
48 veckor sedan
Shkodër och Krujë
48 veckor sedan
Slapp dag... igen
48 veckor sedan