Stöd Ukraina

Magnus_nerjas blogg

Lördag 8 September 2007

Äntligen höst eller ner till sol och sommar igen

Ja då har vi tillbringat en trevlig men kall och blöt sommar hemma i Stockholms skärgård.
Vädret var dock inget vi brydde oss så mycket om då vi visste att vi hade en till sommar när vi ockte ner till Nerja och Spanien igen.

Samtidigt som sommaren ändå är de månader som man med glädje kan spendera i Sverige så är det faktiskt onödigt varmt i Sydspanien då. I och för sig så ligger Nerja vid havet och slipper med havsbrisens hjälp att bli den värmegryta som städer i inlandert blir men ändå så är det lite påfrestande med 33 grader och fuktigt i augusti.
Redan nu i september så är det skillnad. September i Nerja är en klar favorit. Det är den där kanonsommaren som man hoppas ska komma till Sverige med 28 grader på dagarna och ljuvliga 25 grader på kvällarna.
Då kan man sitta på altanen med lite mat och vin hur länge som helst.

Vi får nu våra första grupper för hösten med olika företag och kurser.
Det är kul att hjälpa dem att få en så bra resa som möjligt och vi ordnar ofta transfer, utflykter och aktiviteter.
Just nu har vi personalen på ett fläktföretag här.
Igår så var de uppe i Alhambra och idag så har de varit ute och paddlat kajak.
Sedan så kommer ett gäng läkare på konferens och efter det en massagekurs och sedan en skolklass så det är väldigt varierande.

Från jul och under vintern så har vi sedan erbjudanden om långboenden under två, tre eller fem veckor.
Nerja har ju Europas bästa klimat och även mitt i vintern så är det oftast ca 18 grader på dagarna.

hälsningar
Magnus
Dela med andra:    

Kommentarer
Zenita säger:
Hej Magnus och Eva
Tack för senast. Det var jag som var nere tillsammans med Peppe från Värmland. Jag har varit dsjuk och inte kunnat komma ner och få vara er gänst för nån vecka. Ert mysiga trivsamma hotell mitt i Nerja, det är sånt man inte glömmer. Marknaden som vi var på, helt underbart. Hoppas vi ses snart igen då jag frisknat till.
Hälsa Ev och er son, Kram Lena Liljestrand/Deje
Postat 2007-10-08 10:45  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet