Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Onsdag 13 Mars 2019 - Gokarna

Äntligen Gokarna.

Sträckan från Kannur hit till Gokarna var faktiskt omkring 41-42 mil och så långt hade jag inte tänkt mig att köra. Men det var rätt bra väg stundtals. Man håller på och bygger ut 66:an genom hela delstaten Karnataka, till fyrfilig mötesfri väg. Runt Mangalore är man redan klar, så den storstaden var väldigt smidig att passera. Resten av vägen är inte riktigt klar, men i det stora hela så var även den delen klart farbar. Lägger man sedan till att trafiken inte heller är så tät som nere i Kerala så var det förvånansvärt enkelt att tillryggalägga dessa mil. Trots att jag inte kom iväg så tidigt från Kannur som jag önskat så rullade jag ändå in i Gokarna när mörkret flöt in.

Ni som följt våra tidigare resealbum kommer kanske ihåg att Stefan och jag besökte Gokarna redan för dryga sex år sedan under vår långa Nepal-Indiska tripp. Så staden är välbekant för mig. Jag hade ändå ingen lust att åka runt och leta på vårt gamla hotell i mörkret utan stannade till vid ett ställe ganska tidigt när man kommer in i staden. Här var rummet inte alls lika stort som vid de tidigare övernattningarna efter vägen, men allting jag behövde fanns och därmed dög det åt mig. Priset 600 rupies var också alldeles passande.

Efter att ha installerat mig, så knallade jag ut på upptäcktsfärd i mörkret. Gatubelysning finns det, men inte alls särskilt stark. Hittade ganska snart fram till vårt gamla hotell och den restaurang i närheten som var vårt stamställe. Kunde konstatera att allting var sig likt och beställde in en portion med stekta nudlar som jag sköljde ned med ett par Kingfisher strong. Här uppe i Karnataka håller de 8% igen.

Därefter var det dags för bingen, då det varit en lång dag. Sov till och från fram nio då jag knallade iväg för att få i mig en frukost. Omelett med stekt potatis bredvid, lite toast, svart gott kaffe och ananasjuice för en trettio pix ungefär. Står mig nog ganska bra till i kväll på det här.

Jag ser numera ut som en landsvägcyklist på armar och ben. Har inte solat någonting sedan jag lämnade Goa och har nog bleknat en del på de här veckorna. Under de här dagarna på hojsadeln så har framför allt armarna, men även benen, utsatts för konstant sol och jag kan lätt se skillnaden mot resten av kroppen där jag haft skyddande klädsel. Så idag ska jag ta mig en promenad bort till Kudle beach, som jag tycker är den finaste stranden häromkring. Några timmar med sol och bad tycker jag att jag ska orka med.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Marywood säger:
Verkligen modigt av dig att köra i Indien! Skulle jag aldrig våga!!
Postat 2019-07-21 11:26  Anmäl
Magnus har hört av sig, angående en telefonintervju. Bilder och sådant från resealbum kan bli svårt. De är ju redan publicerade på reseguiden. Man kanske ska ha tillstånd därifrån också.

Det finns andra tveksamheter också, som jag inte vill ta här.

/Conny
Postat 2019-03-13 12:58  Anmäl
Postis19 säger:
Halloj
40 mil på en dag låter jobbigt, har du petroleumsalva med dej? VLT hörde av sej igår tydligen tipsade av Roger Björklund, ville höra lite mer om gubbarna på drift undrade även om dom fick använda bilderna på bloggen, jag svarade att för min del gick det bra men att jag inte kunde svara för dej. Han hör nog av sej till dej på något vis.
Postat 2019-03-13 08:23  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
4 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
6 veckor sedan
Sista rycket!
6 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
7 veckor sedan
Stillheten.
8 veckor sedan