Stöd Ukraina

Stina_s blogg

Tisdag 11 Januari 2011 - Mexiko

ÄNTLIGEN!!!!!!

Nu har vi äntligen bestämt oss för att det är dags för en resa igen!!

December 2008 var senast vi var iväg. Då till Thailand. Känns som en hemsk evighet sedan!!

I april -09 fick vi vår älskade dotter som nu närmar sig 2 år :) även det en helt underbar resa.

Vi har börjat planerat för en resa till Mexico i början på nästa år (2012)
Om ja nu klarar mej utan min lillfis i 2 veckor ( men hon kommer nog klara sig fint hos mormor)

Planerna är i alla fall 2 veckor på Yucatanhalvön, Mexico utan barn, bara vi, solen, stranden, sombreron, coronan och allt annat landet har att erbjuda.

Mexico har varit en dröm för mig i många år. Speciell pågund av mayaruinerna. Men karibiska havet har varit nått jag också längtat efter då jag är besatt av turkost vatten och vita stränder (inte att ligga å sola och bada i utan att se) Känslan att stå på stranden för första gången och blicka ut över havet, solen som värmer ååååååå den känslan, jag LÄNGTAR!!!

Vill alltid resa dit det är varm då jag är fruktansvärt frusen (blir ofta mobbad av min sambo att ja frös om kvällarna på Bali i 25 grader)
Vill ha vit strand och så turkost vatten som möjligt men även saker att upptäcka.

På Bali reste vi runt hela ön men lite slitsamt var det men vi såg så mycket så det var det värt.
Hade tänk att haft hotell bokat när det bär av mot Mexico men ju mer vi kollar runt på nätet och läser andras berättelser och kollar priser så lutar det nog mot en flygstol och endast några hotellnätter bokade hemifrån. Skönt att ha någonstanns när man kommer fram!

Pirrar redan i magen av längtan...och då är inte resan bokad än :D

Kram
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Weekend i London
8 år sedan
Resan är bokad....JIPPI!!!
12 år sedan
pirr....
12 år sedan
ÄNTLIGEN!!!!!!
13 år sedan
Har abstinens...
14 år sedan