Stöd Ukraina

Snickarhelles blogg

Söndag 15 Januari 2012 - Koh Lipe

Ännu en dag...

...med sol o bad. Nu e vi i kapp jetlagen iaf. Vaknade till ännu en solig dag, man kan ju inte annat än bli glad.;-) Frukost utomhus men idag valde vi skuggan....vi stannade kvar på Bundhayas strand idag. Härligt turkost vatten men vattnet var långt ut på morgonen. Mera snorkling idag.Jag fick en riktigt god drink idag, Bundhaya choco, Vodka, kahlua och chokladglass! Mumsigt! Lunch intog vi här oxå och det var första gången som beställning och betalning fungerade när vi ätit. De har svårt att förstå att vi vill ha delade notor. Men maten här är kanongod!!
Efter lunch gick jag en lite shoppingrunda, vattendrivande tabletter, aloe vera creme och cortisonsalva mot mina eviga myggbett! Inom en liten affär handlade dricka, ananas och snacks!
Sen blev det dags för vår eftermiddagsfika, två av paren har vattenkokare med sig så vi brygger kaffe på eftermiddan och samlas vi en stuga och planerar inför kvällen.
Ikväll blir det longtailbåt till sunset beach, där vi skulle äta middag! Mysigt ställe utomhus där du kan sitta och se på solnedgången. Kyckling, cashewnötter och ris, gott! Det var en del mygg precis vid solens nedgång men de avtog.På vägen hem stannade vi till på Sitas bar och tog en drink. Det blev Margurita och Bloody Mary, ypperligt goda!
Nu e vi nöjda för dagen...natti natti!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
8 år sedan
Green Bowl beach
8 år sedan
Water Blow
8 år sedan
Regn,regn,regn
8 år sedan
Sista incheckningen
8 år sedan