Stöd Ukraina

Rias blogg

Måndag 8 Oktober 2007

Amazonas

Hej igen!

Nu är vi hemma igen! Jag tänkte bara lägga in lite bilder från den sista etappen, Amazonas(Den slöaste, men ändå den mest äventyrliga delen)

En rolig story jag inte kommer att glömma i första taget och kommer att berätta för alla som vill höra på är följande:

En dag i Amazonas står jag och sköljer ur min bikini i handfatet. Sätter på vattnet och låter det rinna medan jag sätter mig på toaletten. När jag sedan ska stänga vattnet igen reser sig en av bikinins snoddar upp mellan mina händer och tittar på mig!

"Orm" skriker jag och hoppar bakåt! (De amerikanska paret vägg i vägg tror att jag skriker till av vattnet i duschen som bara hade en temperatur)

Anders kommer in och naturligtvis syns ingen orm till i handfatet... Han ser tvivlande ut och lyfter upp mina bikinidelar. "Det VAR en orm" säger jag, något trumpet...

Vi pysslar med lite annat på rummet tills det blir dags för middag och jag tar en snabbdusch innan. Då kommer den där känslan av att vara iakttagen, ni vet. Vrider på huvudet och ser en tunn, grön 1-meters sak som nu definitivt är en orm, ringlad runt fönstret.

Ett foto med digitalkameran visat för killen i receptionen ger att den inte är giftig, men "Please, can you take it away from our bathroom?" Den väste och slingrade sig när killen petade ned den på golvet och bar i väg den med ett fast grepp bakom huvudet. Tydligen inte giftig, men ett bett var visst inte så skönt, sa de... Och den skulle bli perfekt att skrämma lillbrorsan med, om jag förstod ynglingens intentioner rätt...
Dela med andra:    

Kommentarer
Ria säger:
Spindlar, ja...

Vi hade en tarantel, eller vad den nu heter på receptionsstolpen i lodgen, under en dag. Man lyfte på den och pillade fram dess gaddar med en penna för att visa.

Ett bett var inte "farligt", men gav 24h feber. Kanske sådant de inte ville utsätta sig för..?
Postat 2007-10-09 12:46  Anmäl
Marika säger:
Fy vad äckligt! Och vad beträffar deras intygande om att ormen inte är farlig så undrar jag allt... Vi hittade en mega-spindel (stor som en skogshuggares näve! ) i vår bungalow på Koh Phangan. hotellpersonalen som skulle ta bort den gjorde det med stor respekt MEN den var inte farlig... Undra om farlig för dem = dödlig?
Postat 2007-10-09 12:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ett av manga destillerier
15 år sedan
Börjar packa (lätt) för skottlandsresa.
15 år sedan
Amazonas
16 år sedan
Cabo Frio
16 år sedan
Lite stiltje...
16 år sedan