Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Torsdag 6 Oktober 2011 - Daytona Beach
Resealbum: Daytona 2011

3 veckor senare

sitter vi nu här, färdigpackade och nästan klara för hemfärd. Vedmodigt och sorgligt! Jag och Marcus vill inte åka hem. Fast visst blir det skönt med egna sängen, svensk husmanskost och kompisarna, för att inte tala om storungarna å lill Neo. MEN....vedmodigt och sorgset!
Dagen har iallafall bjudit på 2 timmars strandlek, promenad längs den underbart fantastiska stranden till Ocean Deck för lunch. Sedan har vi tvättat, packat, fixat och vart till Walmart en sväng för inhandlande av div "amerika piller". Några presenter till dom stora har vi INTE köpt, dagarna räckte inte riktigt till för det, så sorry! Men lille Neo har så klart en hel påse med lite nya kläder från Amerikat. Marcus garderob har utökats en hel del med div coola tröjor. En hel kabinväska med lego har vi också med oss, och så Peters div bilattiraljer som kylare, verklyg. oljesticka mm mm mm. Nu är allt fix färdigt och vi måste upp redan vid halv 4 för att åka mot Orlando. Sen väntar 8 h väntan i Chicago, en ändring i flygtiderna som vi fick veta ganska sent. SUCK! Nåväl, vi har kortlek, dator, nintendo ds och en dvd att roa oss med. Vi är såklart nöjda och glada över våran semester, för bättre ställe kan man inte åka till. Vi har tyvärr upplevt sjukdom som innebar ett par dagars stugsittande men är evigt tacksamma att vi , trots en kostnad på 1500 kronor, fått superbra läkarvård. Man förstår vad doktorn säger, även fast han tyckte att vi pratade bättre engelska än honom ( han var spanjor ). Dom har samma mediciner som hemma, inte som när David var 4 år och fick halsfluss i Spanien, doktorn skrev ut medicin och visst ungen blev frisk, men när vi kom hem och jag visade medicinen för en svensk läkare så fick jag veta att David fått medicin som även ges mot gonorre. Nåväl, han verkar ju inte ha tagit någon större skada av detta. Marcus har fått dispans på sin medicinering, och vi avslutar kuren redan ikväll, trots 10 dagars ordination. Han mår bra, och vi kan inte ta den på flyget då den ska förvaras kallt. Blir han sämre igen så får vi ta han till vårdcentralen. Men hans svinkoppor är nästan helt borta. Så vi skickar en tacksamhetens tanke till sjukvården här. Nemas Problemas!

Vi ska nu hem till jobb och skola, mamma scans, petterssons, prästsoppa och älgfileerna som ligger och väntar. Vi har redan planerat in nästa trip, och då är vi nog 5 eller 7 som åker, för Ove och Susanne ska ju med,( eller hur Ove) och sen så vet vi att Töreborna är sugna på en Florida trip igen. Men nu ska vi hem och gneta och spara . Vi åker som vanligt hem något tyngre än när vi kom, men vi har en lilleman som efter dagar av matvägran tappat en del tom en framtand. Marcus längtar efter sina kompisar, och det gör jag med, nu är det dags för en fest med dom bästaste av vänner man kan ha. Jag längtar efter storungarna och Neo men Peter , han längtar hem till garaget och sitt rod bygge. Å till nästa gång....enjoy the pictures of today.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
11 år sedan
Some catching up..
11 år sedan
Good Morning
11 år sedan
Valborgs
11 år sedan
Saturday morning
11 år sedan