Stöd Ukraina

Acervins blogg

Måndag 5 Mars 2012 - Sverige

2012-03-05 – Dag 14, Sista dagen

På gymmet efter frukosten lekte jag och Kajsa, samtidigt som mamma cyklade och pappa sprang. Det kom in en riktig muskelknutte som stånkade och stönade när han lyfte sina tunga vikter. Han drog en 50-kilosvikt upp och ner. Han var rakad och tatuerad. Sedan gick jag och hämtade min iPod så satte jag på en film åt Kajsa, Trassel. Sedan var det så varmt ute att vi valde att packa före lunch, men sedan började det regna när vi gick för att käka nere på McDonalds. Av någon anledning fick jag även sex Chicken McNuggets trots att jag bara beställde en cheeseburgare.

När jag och Kajsa sen lekte i poolen så slog jag mig på en kant så att det började blöda och min nagel knöglades till. Då gick jag in och la mig och spelade lite iPod.

Efter middagen sa pappa hej då till en jobbarkompis. Han sa att hon kanske kommer att ta hand om alla pengar i Sverige om några år. Efter det liftade jag och pappa med en golfbil ner på staden. Vi hade spanat in en högtalare till min iPod som laddar samtidigt. Vi gick och försökta hitta den i olika butiker, men den fanns inte på så många ställen. Till slut gick vi till en kille som vi visste hade den och han fick visa att den funkade och sedan prutade vi lite. Den var riktigt cool, turkos, man kunde ha den utan sladd och den hade fjärrkontroll. Vi köpte även en keps till mig och en klänning till Kajsa.

Bussen gick sedan från hotellet kl 03:50 på morgonen. Flyget gick kl 7:40 och nu är det bara några timmar kvar. Jag har sovit flera timmar på planet. Skönt. Vi är uppe på 11 000 meter och det är 60 grader kallt ute.

Det bästa med Thailand har varit poolerna och havet. Sedan var elefantsafarin skitkul, och Joe Labero. Det sämsta kommer jag inte på.
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar