Stöd Ukraina

Acervins blogg

Onsdag 29 Februari 2012 - Sverige

2012-02-29 – Dag 9, Luftmadrassen

När jag vaknade idag läste jag lite i min bok och sedan hoppade Kajsa lite på min mage. Det gjorde ont, men jag kunde inte sluta skratta.

Efter frukosten så gick jag och pappa ner till en affär och köpte en luftmadrass för 450 baht, det heter baht istället för kronor. 450 baht är ungefär 100 kr. Sedan så gick jag och Kajsa och badade i poolen. Vi hade med oss luftmadrassen i vattenrutschkanan och så tävlade vi med ett löv. Vi hoppade också från en bubbelpool och pappa tog kort när vi hoppade.

Sen gick vi till poolen vid havet där jag kastade en sten i vattnet som jag skulle fånga. Sedan brände det igen när mamma smorde in mig i ansiktet.

Vi åt risnudlar och kyckling till lunch.

Efter att ha softat och skrivit dagbok på rummet med luftkonditionering så tog vi en tuktuk till en marknad tio minuter bort. Vi tittade på saker och köpte en grej till Leo. Vi köpte även varsin glass av en glassmoped, som glassbilen hemma men moped. Mamma och pappa köpte också lite grejer.

Till middagen var det underhållning av några dansare på scenen och tre riktiga ödlor i taket.
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar