Stöd Ukraina

Nennas blogg

Måndag 16 Februari 2009

16/2 Dag 2 i San Francisco

Åter till datorn!
Det var skönt med helg. Fast jag jobbade förstås inte ihjäl mig förra veckan, eftersom de flesta barnen var sjuka.
Direkt efter jobb i fredags, körde jag ner till stan och inhandlade lite goda hjärtechoklad på Peter Bejier till barnen. Det har de förtjänat att få på hjärtedagen i morgon. Köpte också ett par vantar till mannen, eftersom han alltid gnäller om att han inte har några att ta på sig när han har uteträning med fotbollen. Det var väl kärleksfullt av mig!?!
Väl hemma var det bara att hoppa in i duschen eftersom vi (jag och min man) skulle ut på kvällen med våra underbara grannar. Gick in till dem innan det var dax att sticka och tog en drink. Gott!
Sen blev det thaimat och därefter gick vi till det senaste innestället. Dyra drinkar och "coola" människor. Hade en trevlig kväll som avslutades vid 01.30.
Resten av helgen rullade bara på.
Har idag varit på jobbet och det är helt ofattbart, fortfarande massor av barn sjuka. De kommer tillbaka och insjuknar sen igen. Kan det vara så att de skickas till förskolan innan de är riktigt friska?!!!
Nä...jag måste ha fel för mig!

Tillbaka till värmen i San Francisco...
Vi hade fortfarande inte kommit in i rätt tid, så vi vaknade väldigt tidigt. Efter inhandlad frukost, tog vi oss till Pir 33 och hoppade på båten till Alcatraz. Spännande!
Där inne var det nästan skrattretande tyst. Alla gick nämligen omkring med hörlurar, med info om fängelset. Helt tysta och koncentrerade gick de runt och lyssnade. Det gjorde så klart vi också! Det var dock lite svårt för barnen eftersom det inte fanns på svenska, men vi översatte så gott vi kunde.

När vi blivit utsläppta från finkan, tog vi bilen och körde till Lombard street. Lång gata med mycket hotell. Trodde att vi kanske skulle hitta nåt bättre och billigare där , men det gjorde vi inte. Vi hade nämligen en natt som vi inte hade något bokat, men det slutade med att vi lyckades få en natt till på "vårt" hotell.
Körde sen vidare till slutet av Lombard street, som är världens krokigaste gata. Körde där förstås. Krille tyckte att det var så roligt att han körde där tre gånger!!

När min käre man lekt färdigt, körde vi till China Town. Strosade runt där ett tag och barnen köpte ninjasvärd. Jag köpte ätpinnar!
Därefter åt vi middag på en restaurang vid Fisherman, som är en 50-tals diner. God mat och juke box som fungerade. Hade en trevlig måltid fram tills att barnet vid bordet brevid kräktes över sina pommes!
Ungefär där avslutade vi vår måltid och gick de få metrarna till Wharf Inn!
Barnen var i sina pyamasar innan 19.30! Rekord!
Somnade som stockar!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ölandsemester med lätt kaos!
14 år sedan
Vilken Helg!
15 år sedan
Det vankas Thailand!
15 år sedan
Tillbaka från Teneriffa
15 år sedan
Snart är det dax!
15 år sedan