Teneriffe och La Gomera

Resealbumet skapat av: Anom
21 nov. 2010
Första 14 dagarna av november tillbringade jag på underbara Teneriffa, hade 14 helt underbara dagar med solsken varje dag, ägnade mig mest åt att sola och bada, havet hade en temperatur av 25 gr härligt för en badkruka. Jag tillsammans med dotter och barnbarn gick upp i Gauzaberget, en lättvandring när vi var uppe så såg vi hela Los Cristianos, och långt in i Las Amerikas, och ut över havet förstås. En dag åkte vi till en vattenpark där vi roade oss på olika sätt... En av dagarna var extremt varm 30 gr i skuggan då drog kaliman in med dess blåst och massa sand som flög omkring till slut såg man inte solen, den bara försvann.

Den enda riktiga utflykten gick till underbara La Gomera med dess varierande natur, där växer ljungen meterhög, kan bli upp till 8 m hög, vi åkte buss runt besökte en naturpatk, vi fick även höra på visselspråket som är på väg tillbaka dit, det förbjöds en gång av Franko, men nu får barnen lära sig det i skolan, när vi kom till San Sebastian på ön det var trevligt att se att dom renoverat alla förfallan hus som var där när jag besökte ön för så där 10 år sedan, har ni chansen så gör ett besök där, värt pengarna trots att det inte var någon höjdarmat som ingick i resan.
Kategori: Sol & Bad
Besökta länder: Spanien
Reslängd: 14 dagar
Datum: 1 - 14 november 2010

Bilder

Karta

Kommentarer

21 nov. 2010 21:49
Det var veerkligen många och fina bilder från både Los Cristianos och La Gomera. Los Cristianos har verkligen förändrat sig sen jag var där sista gången. En gång i tiden på 1970-talet gick jag och min man tvärs över från El Medano genom en stor öken till där flygplatsen ligger nu. Fast vi stannade ute vid havet. Gilla