London 2010

Resealbumet skapat av: Kungen91
11 okt. 2010
05:00 måndag morgon vaknade man och var ganska nervös när min första flygning närmade sej. Vi åkte från finspång 06:00 och var framme i god tid på skavsta flygplats i nyköping. När kl var 09:40 så lyfte vårt flyplan från skavsta och så var man i luften för första gången. Vi landade i stansted kl 10:55 och då skulle vi vänta på bussen som vi skulle åka med till liverpool street station. När vi klev av bussen så var alla spända och hungriga så vi sökte upp närmaste resturang som blev en indisk där åt alla kycklinggryta med ris och det smakade underbart. Efter lunchen så skulle vi åka tunnebana tåg till Queensway. Därifrån skulle vi gå till vårat hotell som inte låg så långt bort bayswater heter stället. När vi hade checkat in och vi hade slappat ett tag så gick vi ut på stan och kollade runt i olika affärer och vi åkte tunnelbana från Queensway till oxford street. Vi skulle då kolla in piccadilly circus som tyvärr inte var så mycket att se eftersom det var mörkt ute. Dag två så skulle vi besöka en skola som heter fortismere school från kl 10:00-12:00. Där fick vi en rund gång inne i skolan och även deras bibliotek svenska skolan är mycket finare. Vi skulle vara med på en textillektion den var ganska tråkig men intressant då man bara fick höra instruktioner på engelska. På eftermiddagen så skulle vi äntligen åka till madame tussaud´s. Vaxkabinetet var intressant att se och hur verkliga dockorna såg ut dem var väldigt fina. Det var mycket folk som man fick trängas med men det var ändå roligt att kolla på vaxdockorna. På kvällen gick vi ut och åt mat och den smakade bra. Patrik visade mej och björn hur en crackpipa såg ut sen så fastnade det i våra huvuden vi gick runt och skrattade så fort vi såg en. På onsdagen så skulle vi hinna med massa saker. Vi började med att kolla på buckingham palace. Det var tyvärr inte så mycket att se men några fina kort lyckades jag få. Sen gick vi till big ben den var stort och i guld men inte heller så mycket att se annars. London eye var det några som åkte själv stannade jag nere på marken. Vi skulle sen åka till tower bridge den berömda bron i london. Den var inte så stor men den var väldigt fin. På kvällen gick vi ut och åt mat och det smakade som vanligt bra. På torsdagen så skulle vi besöka vår andra skola i london. Vi passade på att besöka wembley arena innan skolbesöket det var det underbaraste jag varit med om att äntligen få se en engelsk arena på riktigt. Vi åkte tunnelbana till uxbridge där vi väntade på att dem skulle komma och hämta oss i en minibuss. Skolan vi besökte var inte lik våran men ganska mysig miljö tyckte jag. Vi fick fika av dem sen skulle vi sjunga en sång för dem och det är den svenska nationalsången. Sen så åt vi mat och gick i affärer. På hemresedagen så var stämningen lite stökig då alla var trötta efter 5 dagar tillsammans. Vi åt mat och besökte harrods som är en av europas dyraste affärer. Utanför harrods så fick man se en svart ferrari den var svin dyr men mycket vacker. Sen åkte vi tunnelbana och åkte buss till flyplatsen där vi skulle flyga hem. Kl 21:25 landade vi på skavsta flygplats i nyköping. Resan var underbar och jag vill dit så fort som möjligt igen jag lärade mej massa nya saker.