Dag för dag: Resealbumet "Koh Samui, Ao Nang och Bangkok mars/april 2009" av Leroslover

21 mars 2009 - Koh Samui, Thailand
Bophut stranden vid World resort
Underhållning på World Resort
Varje lördag hade man underhållning och bra erbjudanden i Restaurangen
Seafood Basket - Yummie
Vi delade på en sådan här korg. Så gott och så fräscht!
22 mars 2009 - Koh Samui, Thailand
Maenam stranden
Ca 1 halvtimmes promenad väg norr om Bophut ligger Maenam stranden. Lugn och mysig.
Fishermans Village Bophut
En av ingångarna till marknaden i Fishermans Village Bophut.
23 mars 2009 - Koh Samui, Thailand
Blixt över Bophut
Efter en del 'kämp' fick jag till 2 bilder på blixtarna. Detta är en av dom.
Kommentarer: 6 Skriv kommentar
Huvudstaden Nathon
Sådana här 'portar' och bilder på kungen finns i alla städer, vad det verkar.
Små båtar vid hamnen i Nathon
Snäckmuseet i Nathon
Privatägt Snäckmuseum med allt man kan tänka sig som går att ta upp från havets botten. Mannen som ägde det har dykt i världens alla hav under många många år för att samla på sig detta.
Så vackra färger!
Kommentarer: 1 Skriv kommentar
24 mars 2009 - Koh Samui, Thailand
Del av stranden i Chaweng
Uj en sådan regnskur det kom när vi var här....
Del av Chaweng
Bilden tagen från en strand restaurang där vi åt lunch. Efter regn kommer sol sägs det ju...
Nagra dagar har redan gatt. Men till min lycka sa gar tiden ganska langsamt an sa lange och det far vi tacka for. Innan resan var det ju en halsbrytande fart pa tiden....

Vi lamnade Goteborg vid 11 tiden pa formiddagen den 19/3. Vet inte vad jag tankte pa nar jag bokade resan, (antagligen sparade jag pengar trodde jag...) men vi hade lang vantan pa Arlanda. Sedan resan med Turkish Airlines som var helt ok. Bra service. Holl tiden, bra mat, trevliga. Kan helt klart aka med dom igen. Framme i Bangkok vid 2 tiden pa fredagen. Aterigen planerad lang vantan pa inrikesflyget. Men vi kunde boka om till ett flyg kl 17.30 istallet for 21. Tjejen som bokade om oss ringde ocksa till vart hotell pa Koh Samui och andrade var pickup tid. Snacka om service alltsa!

Fredag kvall blev det middag pa hotellet. Pa lordagen badade vi pa stranden 'hemma', pa kvallen var det underhallning med god mat. Sondag gick vi ivag till Maenam ca halvtimme promenad norr om Bophut dar vi bor, solade och badade. Pa kvallen in till Fisherman Village dar det var festligheter pa gang.

Mandag in till huvudstaden Nathon, som vi inte besokte forra gangen vi var har. Staden var mycket mindre an vi trodde. Vi kopte bussbiljetter till Krabi for var transfer den 2/4. Besokte ett snaeckmuseum som var privatagt av en man av obestambart ursprung... Han var uppvuxen i Afrika men sag ut som vilken solbrand nordbo som helst. Kul och larorikt var det i alla fall! Rekommenderas!

Middag pa kvallen var en annorlunda upplevelse for oss. Vi hade sett denna restaurang dar det var mycket folk och ville testa. Man plockade sjalv sin mat och lagade den pa bordet. Hade jag inte varit med om forut. Vi fick lite hjalp till att borja med att 'ladda' grillen/kastrullen eller vad 17 jag skall kalla det for. Gronsaker, kryddvaxter, nudlar, kott, fisk, rakor, kyckling mm. Jattegott. Dessutom ingick frukt av olika slag och glass till dessert. Hela kalaset, inklusive 2 Singha (oel) gick pa mindre an 400 bath (100 SEK) for 2.

Idag akte vi till Chaweng men vi tyckte att det var lite for mycket av allt, taxichaufforer som tjatar, saljare som tjatar, bilar, motorcyklar mm mm. Den del av stranden vi besokte forst var ingen hojdare men efter ett hejdundrande skyfall med aska som vi holl oss undan for pa en bar, vandrade vi till andra andan av stranden och dar var det battre med havsbottnen och sanden overhuvudtaget.

Imorgon aker till till Lamai och jag aterkommer med ny blogg.

Tveksam om det blir nagra bilder inlagda. Far se om jag 'faar till det'.

Ha det bra!
Kram
Kommentarer: 6 Skriv kommentar
25 mars 2009 - Koh Samui, Thailand
Stranden i Lamai
Skylt i Lamai
Vi har börjat gå från stranden i den riktning som Songtaewerna kör när dom ska mot Bophut. På vägen, innan någon Songtaew hunnit komma, fick vi syn på denna skylt. Gick ju inte att motstå en bild...
Kommentarer: 2 Skriv kommentar
Del av stranden Lamai
Stranden Lamai
Kommentarer: 1 Skriv kommentar
27 mars 2009 - Koh Samui, Thailand
'Grand pa' vid Lamai
Utsikt över Lamai stranden
Bilden tagen från en utsiktspunkt ovanför Grandma och Grandpa området.
Kommentarer: 2 Skriv kommentar
29 mars 2009 - Koh Samui, Thailand
Dessa dagar har egentligen bara gatt forbi ganska snabbt med sol och bad. Forflyttande till olika strander med Songtaew. God mat mm.

Men nagra speciella saker har anda hant. Vi 'halsade pa' Hin Ta och Hin Yai i Lamai, aven kallade Grandma and Grandpa. Det finns bilder pa dessa stenformationer har pa reseguiden och det kommer nagon till senare fran mig ocksa.

Sambon hittade till slut en skraddare som han var nojd med sa nu har vi sytt upp 3 langbyxor och 8 skjortor + ett uppdrag hemmifran om 4 par byxor till sambons mamma. Allt klart nu och levererat. Packningen blev plotsligt lite tyngre ;-).

Vi har shoppat lite och atit god mat. Mycket fisk och skaldjur.

Ingen har kanske markt det men min alder pa profilsidan andrades idag.... Min sambo hade lyckats fixa bade present och blommor. Blommorna egentligen med adress hemifran. Jattefina! Idag hade vi ocksa bokat in oss pa en Spa behandling har pa hotellet. Kanonskont!

Vi funderade pa om vi skulle hyra bil eller moppar men bestamde oss for att inte gora det. Trafiken ar helt enkelt lite for haftig! Istallet ska vi ivag pa en sightseeing tur imorgon. Och sedan en battur runt hela on med snorkling pa tisdag. Onsdagen blir sedan var sista hela dag har. Torsdag aker vi vidare till Ao Nang.

Om dessa sista dagar pa Koh Samui kommer en berattelse sa smaningom. Ha det nu bra alla sa hors vi snart.