Englandsresan

Resealbumet skapat av: Rambo92
15 okt. 2010
Tidig morgon avresa 6.00 till Nyköping skavsta .flyget gick 09.40 vi var där tidigare så vi skulle hinna att äta nåt och checka in. Det var pirrigt i magen innnan vi skulle starta .10.55 landade vi på stansted åkte buss och tunnelbana till hotellet. När vi var framme letade vi upp nånstans att äta .Efter vi hade ätit klart och alla var mätta och på bra humör så åkte vi till hotellet och checkade in . Det var inte så bra hotell massor saker som inte funkade men det gick att bo på . När vi kom in på rummen ställde vi in våra väskor och tog det lungt ett tag innan vi gick ut .På kvällen var vi ute på stan och gick och kollade runt och lyssna på språket. Vi tittade på piccadilly circus.

Nästa dag åkte vi till Fortismere school var där ifrån 10-12 var med på en textillektion och dom visade runt i skolan så vi fick se hur det såg ut där.
På eftermiddagen var vi på mme. Taussaud`s
sen på kvällen var vi ute och gick på stan vi besökte primark.

onsdag- hela dagen var vi och tittade på sevärdheter

torsdag- på förmiddagen var vi och besökte wemberly arena . kl 14 åkte vi till en skola och var där tills 16 undefär vi pratade mest och fick göra olika saker

Fredag- Efter frukosten packade vi våra väskor och ställde dom på hotellet medans vi gick i hyde park och så kom vi till Harrolds. Efter det gick vi och åt mat alla var hungriga . 13.30 var vi vid hotellet och hämtade våra väskor . påväg mot tunnelbanan skulle vi åka många stationer innan vi var framme vid bussen . När vi väl var framme där åkte vi ungefär 1 timme med buss innan vi var framme vid flygplatsen. När vi äntligen var framme vid flygplatsen åt vi mat och tittade i affärerna . 18.10 avgår flyget ifrån stansted . vi var framme i skavsta 21.25 växlade in pengarna som man hade kvar till svenska pengar . En lärare hämtade oss det gick fort hem .När man äntligen var hemma var det skönt! Det har varit en rolig resa vill gärna åka tillbaka.