Dag för dag: Resealbumet "En månad i Thailand" av Maskbebis

25 mars 2008 - Floda, Göteborg, Sverige
Snö snö snö...
Så här såg det ut hemma i Floda när vi bokade vår Thailandsresa
Kommentarer: 4 Skriv kommentar
2 april 2008 - Floda, Göteborg, Sverige
Då var resan till Thailand bokad!! Eller rättare sagt, den bokades den 24 mars men då visste jag inte att reseguiden.se fanns. Då var det snökaos hemma i Floda och Thailand kändes väldigt långt bort. Fattar inte hur jag ska få tiden att gå fram tills det är dags att åka till Landvetter.

Jag och Peter kommer flyga från Arlanda den 27 oktober med Aerosvit ner till Bangkok där vi stannar i tre dagar för att shoppa. Därefter flyger vi med Thai Airways till Krabi för att därifrån ta oss vidare till Koh Lanta. Där kommer vi bo i en liten bungalow på en strand som heter Klong Khong Beach. Den som vill se hur det ser ut där kan kolla in denna adressen, www.lantabungalow.net

Månaden på Koh Lanta kommer fördrivas med, bad, sol, snorkling, dykning, mat, dryck och utflykter till andra öar.

Tick tack, tick tack...
22 april 2008 - Floda, Göteborg, Sverige
Nu bokade vi vårt boende i Bangkok så nu är allt klart. Det blev ett hotell mitt i shopping-distriktet. Valde att bo där eftersom vi är i Bangkok för att handla. Måste fixa nytt pass oxå men det kan vänta, vi åker ju inte förrän i oktober. Vaccinera mig måste jag oxå... brr, men vad fan, lite får man väl stå ut med för en månad i Thailand ;-)
28 maj 2008 - Floda, Göteborg, Sverige
Vädret här hemma är helt underbart nu! Har en del att stå i. Hjälper min mamma att förbereda hemma hos henne inför min systers student. Det är skönt att ha lite att göra och att vädret är så fint. Det gör att väntan inför resan till Thailand inte känns lika jobbig. Den 11 juni får jag långväga besök ändå från Australien då min vän Nat kommer hit! Ska bli jättekul att träffa honom igen =) Får se vad vi ska hitta på medans han är här.
18 juli 2008 - Floda, Göteborg, Sverige
100 dagar kvar tills vi åker till Thailand. Har skaffat mig en nedräknare som jag har i min sidopanel på skrivbordet =)

Idag gick jag o Peter upp till mamma en stund på kvällen med hundarna för att säga hej. Man får ju passa på när det är ok väder att gå ut o gå i. Hundarna tyckte det var mysigt med långpromenad. Igår var jag borta vid Nääs på kvällen men det blev inte bilder, hade inte med mig kameran. Ska gå dit nån dag när det är fint väder och fota lite.

Ha det fint alla =)
27 juli 2008 - Floda, Göteborg, Sverige
Försmak av Thailand
Hittade en etikett från en Singha när jag var ute o promenerade med hundarna.
Kommentarer: 3 Skriv kommentar
27 september 2008 - Floda, Göteborg, Sverige
Om jag inte har räknat helt galet nu (och det är inte omöjligt att jag har för jag är värdelös på matte) så kommer jag o Peter landa i Bankok om precis en månad. Jag kommer nog vara helt död innan vi får checka in på vårat hotell när vi kommit ner dit. Klockan kommer vara 03:30 när vi landar o vi får väl inte tillgång till vårat rum förrän 14-tiden tror jag. Jaja, jag får väl lägga mig på resväskan i lobbyn ;-)
6 oktober 2008 - Floda, Göteborg, Sverige
Om tre veckor har vi (förhoppningsvis ;-)) landat i Bangkok. Jag mailade hotellet för en stund sen för att se om det är möjligt att få checka in tidigare eftersom vi landar klockan 03.30 lokal tid. Det är förvisso 21.30 svensk tid men man är ju mör efter en lång flight och vill ju gärna ta en dusch och vila lite när man har kommit fram. Håll tummarna med oss för att det ska gå =)
20 oktober 2008 - Floda, Göteborg, Sverige
...är det dags, då sitter vi på planet till Kiev. Förmodligen kommer jag sitta som på nålar eftersom flygbolaget har ändrat våra flighter så vi bara har 1 timme 10 minuter mellan planen. Blir det inga förseningar ska vi hinna för det är bara att gå av det förra planet och gå på nästa... men tänk om det blir förseningar... inte kul. På grund av detta har resfebern börjat göra sig påmind tidigare än vanligt, men det är bara att tänka positivt. Klaffar allt så är det en timme mindre att sitta på Kievs tråkiga flygplats =)
Kommentarer: 2 Skriv kommentar
26 oktober 2008
Nu är första delen gjort. Vi kom fram till Bromma efter en lite groping flight med en halvspännande landning. Jag lyckades spilla juice över mig när vi flög. Typiskt klumpiga Anna. Bathen på Landvetter var slut så vi har fått reservera pengar som finns att hämta imorgon på Arlanda innan vi flyger vidare.

Nu ska vi fika och prata och försöka fördriva tiden så gott det går. Skriver mer när vi har kommit fram till Bangkok.

På återseende
27 oktober 2008 - Nånstans i luften på väg till Thailand
Meny
Menyn i Premium Class, Thai Airways
27 oktober 2008 - Nånstans i luften på väg til Thailand
Huvudrätt
Jag valde kyckling i grön curry med ris, mums!
30 oktober 2008 - Bangkok, Thailand
Hej alla!

Nu har vi sista kvällen i Bangkok kvar. I morgon bitti flyger vi vidare till Krabi och Koh Lanta. Ska bli underbart att komma bort från smoggen, avgaserna, alla påstridiga tuk tuk- och taxi-chaffisar som försöker blåsa en hela tiden.

Vår resa började faktiskt under omständigheterna mycket bra. Lena körde upp oss till Arlanda kl 6 på morgonen. Vi gick och växlade in lite bath sen checkade vi in våra väskor och gick vidare till gaten. väl där kommer en tjej 15 minuter innan vi ska boarda planet och förklarar att vårat plan har inte lämnat Kiev än pga dimma. Skit tänkte jag då, eftersom vi bara hade 1 timme på oss att byta plan i Kiev. Tjejen bad oss sitta kvar för vidare information så fort dom hade någon. Ett gäng fick flya med Aeroflot, ett gäng med Lufthansa och vi som skulle till Bangkok fick tillslut flyga med Thai airways nonstop. Jag och Peter hade sån flax så vi fick flyga första klass! Snacka om att man blev uppassade hela tiden. Det var valfri dricka hela vägen, gratis, samt att vi fick meny att välja vår mat från. Efter middagen satt vi o kollade på film. Vi hade varsin tv med flera olika filmer att välja mellan. Sen sov vi en stund. 1½ timme innan vi landade i Bangkok var det dags för frukost. Det var helt klart en flight att minnas =)

Vårt hotellrum här i Bangkok är jäteäckligt! Tur att vi bara har en natt kvar. Vi har fördrivit tiden här med att shoppa på ett stort varuhus som heter MBK. Vi har hittat en hel del kul. Ska bli intressant o se om jag får igen väskan nu...

Vi hör av oss så snart vi kan igen från Koh Lanta, tills dess får ni ta hand om er!

Kramar Anna o Peter
1 november 2008 - Thailand
Hundarna
Dessa två hundar följde med oss på kvällspromenad på stranden.
Gul
Denna hunden kom jag senare att döpa till Gul, hon kom ofta o hälsade på oss i vår bunge o gick med på middagar o promenader.
2 november 2008 - Thailand
Khlong Kong beach
Vår strand en morgon
Krabb-konst
Gul tittar in
Gul och hennes kompis letade upp oss i bungen en kväll
Kommentarer: 3 Skriv kommentar
Hundbesök
Gul o hennes kompis på besök.
3 november 2008 - Thailand
Hej hej

Koh Lanta är underbart. Vi har 35 grader i luften och 30 i havet. Dagarna fördrivs med sol, bad och äta god mat. Vi börjar bli lite bruna nu men tar det ändå lugnt med solandet så vi inte bränner oss.

Idag har vi hyrt en scooter (ja, vi har hjälm på oss) och kört runt lite. Ska fortsätta köra runt o titta när vi är klara här. Peter äter just nu ugnspannkaka med bacon och lingon. Jag är inte hungrig än. Väntar till middagen.

Vi har fått hundkompisar där vi bor. Två tikar, jättetrevliga. Härom kvällen gick dom med oss på promenad längst stranden, jättemysigt, och igår letade dom upp oss i vår bungalow. Dom grävde lite i sanden i skuggan o la sig där o somnade. Så sött...

Vi hälsar till alla som har skrivit till oss här och hoppas på fler rader från er, det är så roligt att få en lite hälsning hemifrån.