Tips på paradisöar i Thailand

Av M0iiz
17 aug. 2015 14:05
Visningar: 222
Hej!

Jag och min dotter planerar att åka till Thailand för femte gången nu i vinter. Vi tänker oss en resa på ca 5-6 veckor. Tidigare har vi varit på bland annat Koh Lipe och Koh Ngai i 3 v vardera. Vi skulle gärna vilja ha lite tips och förslag på andra paradisöar med klaraste vatten. Kan du rekommendera något och ge en motivering. Tack på förhand.

Med vänlig hälsning,
- Två Thailanddyrkare! :)
3 sep. 2015 09:38
Då måste jag nog rekomendera öarna utanför Koh Chang. Det klaraste vattnet jag sett i Thailand var vid Koh Kood. Även Koh Mak är en vacker ö. Fortfarande är dessa öar väldigt oexploaterade i jämförelse mot många andra i Thailand.
Hoppas ni hittar ert paradis :)
Av Malinhs
3 sep. 2015 20:42
Hej!
Jag hoppar på den här tråden :)!
Vi kommer att åka till koh chang och öarna du pratar om i okt-nov, har du några bra tips på boende?
Vi vill helst bo i bungalow, vill gärna ha ac. Gärna under 400 om det går.

Med vänlig hälsning, Malin o Peter
4 sep. 2015 08:24
Citerat från Malinhs:
Hej!
Jag hoppar på den här tråden :)!
Vi kommer att åka till koh chang och öarna du pratar om i okt-nov, har du några bra tips på boende?
Vi vill helst bo i bungalow, vill gärna ha ac. Gärna under 400 om det går.

Med vänlig hälsning, Malin o Peter
Hejsan!
Då ni åker under "lågsäsong" ska ni nog kunna hitta bungalows till bra priser. På Koh Kood bodde vi på Natural beach resort, den kan jag verkligen rekomendera men har inga priser. Men det är bara att googla :)
Koh Maak har många resorter, är dessutom enkelt att ta sig runt på moppe eller cykel då den inte är stor, dessutom inte mkt trafik.
På Koh Chang har jag själv bokat Thai Garden Hill resort över nyår. Verkar mkt prisvärt men har inte bott där tidigare så vågar inte rekomendera det.
Men har fått bra betyg på Tripadvisor :)
Då det inte lär vara fullbokat då ni reser kan man alltid boka 1-2 nätter på ett ställe och på plats sen se sig omkring och eventuellt byta.
Mvh
Karin
Av Daquiri
4 sep. 2015 10:02
På Koh Chang är Coconut Beach Hotel riktigt bra. Ligger på stranden och har ett bra kök. Över gatan finns bank och småbutiker (iallafall 2010).
Av Malinhs
6 sep. 2015 20:18
Tack för bra tips! The natural beach ser fantastiskt ut, det billigaste rummet var över 700....kanske får unna oss någon natt där ändå 😃!

Med vänlig hälsning, Malin