Resa i Februari

Av Binde
26 nov. 2018 23:16
Visningar: 110
Hej alla glada!
Sitter o spånar på resa i februari, och behöver er hjälp.
Tanken är ju att åka dit det är lite varmare än hemma, men inte för långt bort.
Det blir nog ca 5-6 dagar som man är borta och då är all semestertid viktig och ska till varas på.

Så summa sumarum vart skulle vilja åka, gärna i europa ca 5 dagar i februari? Just nu står det still i lillhjärnan för mig!
Av Binde
27 nov. 2018 12:56
Kanarieöarna har jag faktiskt haft funderingar på, men var där för en herrans massa år sen och minns bara att det var så jäkla kallt. Kanske är det mitt minne som spelat mig ett spratt.
Tack är absolute värt att kolla upp och friska upp minnet lite
27 nov. 2018 13:27
Citerat från Binde:
Kanarieöarna har jag faktiskt haft funderingar på, men var där för en herrans massa år sen och minns bara att det var så jäkla kallt. Kanske är det mitt minne som spelat mig ett spratt.
Tack är absolute värt att kolla upp och friska upp minnet lite
Det är väl det enda stället i Europa som är hyfsat varmt. Vi har ju inget tropiskt klimat nånstans i Europa.
27 nov. 2018 15:19
Ja hur mycket är "lite varmare än hemma" om du tyckte det var kallt på Kanarieöarna?

Åker ni söderut så är det i regel varmare än i Sverige iallafall. Februari är ju "sämsta månaden" och vill man bada i havet så är den nog just Kanarieöarna i.s.f. inte härligt varmt i vattnet men det går, uppvärmd pool är så klart skönt ;)
Har varit på Teneriffa och Gran Canaria vid den tiden och det har varierat mellan varm sommar till regnrusk och blåst.

Skulle ni kunna skjuta resan till början av Mars kunde ni uppleva Karnevalen på någon av dessa två öar. Rekommendera i.s.f. Puerto de la Cruz på Teneriffa eller Las Palmas på Gran Canaria.

Räcker det med just varmare än Sverige så kanske någon stad? T.ex. Palma, Larnaca är trevliga, Malta ligger också lite söderut och är i regel snäppet varmare än t.ex. Spaniens fastland och Mallis.