Resa i februari

30 maj 2014 01:02
Visningar: 428
Hejsan!
vet sedan tidigare att det finns många som sitter inne med mycket bra information och tips!
Nu skulle jag vilja ha era förslag till långweekendresa i februari.
Alla förslag mottages tacksamt! Det är en 50-årsdag som ska firas med familjen.
Intressen: stad, shopping, SPA, pooler, värme, skidåkning mm mm
Tackar ödmjukast för alla tips!
/Anette
Av Birgere
30 maj 2014 08:29
Dubai, allt på din lista finns inklusive skidåkning(!)
19 juni 2014 08:19
Jo Dubai har vi tittat på men det känns sådär. Maken har varit där och han tror inte det är något för mej (eller tror han att det blir för stort hål i plånboken?) Ha, ha

Nej jag ser fram emot fler svar.
Vart åker man till sol och värme utan för lång restid?
Städer i Europa som är sevärda i februari?
Det är ju en trist månad att fylla år i, annat hade det vari i april eller maj....men nu är det februari som gäller.
/Anette
Av Gevalia
19 juni 2014 09:38
Jag håller med om Dubai som resmål. Har varit där 3 gånger och kommit billigt undan.Det beror lite på var man bor och vad man gör. Jag köpte en t shirt för 20 kr i det stora köpcentret när min man åkte skidor.
Vi åt en god lunch för ca 50 kr/2 personer med fri utsikt över Burj al Arab, rätt över gatan, istället för 500 kr i närmaste köpcentrum.
De allmänna stränderna är fantastiskt fina. Mittemot den stora moskèn har du en butik med picknickmat och stranden intill.

Om ni skippar värmen och skidåkning så är Budapest ett alternativ:

http://www.budapest.nu/spa/szechenyi_bad_baesta_badhus_foer_en_dagstur_med_familjen

Billigt, god mat, kort flygresa och massor att göra om man vill. Jag vet! Har varit där 8 gånger.
19 juni 2014 11:58
Vilket resmål i Dubai rekommenderar ni?
Tips på se och göra för 20-52 åringar ;)
Av Gevalia
19 juni 2014 21:35
Vi har bott på hotell i Bur Dubai, hyrt lägenhet vid Jumeira beach via http://www.dubaiapartments.biz samt hotell i Deira. Samtliga till bra pris.

Taxi är billigt även längre sträckor. Metron är ren o snygg samt häftigt då ni åker i riktning mot Deira genom något som mest påminner om en cybervärld med alla häftiga byggnader.

Skidåkningen som inte har "svart pist" enligt svenska mått, men kul ändå (enligt min gubbe).
Det finns ett outlet mall på vägen mot hästkapplöpningen där de har lägre priser på märkeskläder och annat.

Gamla souken i Deira och att åka abra så klart. Vackra tyger i mängder på Bur Dubai sidan av floden.
Alla stränderna............
Gillar ni fart så är http://www.dubaiautodrome.com/ något att satsa på.

Flyg till Dubai med t.ex Emirates eller Norwegian.
Av Zahide
20 juni 2014 10:50
Om ni ämnar åka till Dubai så tänk er noga för var ni väljer boende, avstånden är så långa och Dubai är inte promenadvänligt precis.

När vi var där 2010 bodde vi de fem första nätterna på ett hotell vid infarten till "palmen"
Vi hade 5 km till närmaste butik eller restaurang om man bortser från hotellets egna. Det kanske ser annorlunda ut där idag eftersom det byggs hela tiden, men så var det då.
De tre sista nätterna bodde vi i Deira och hade 100m till metron, vilket var jättebra.

Dubai Shopping Festival brukar vara i januari-februari. Kolla in när det är nästa år! Då är det säkert mycket evenemang på gång där.
21 juni 2014 01:37
Nja, vi känner oss tveksamma till Dubai....får se vad det blir.