Pansand Resort eller Bulon Resort?

Av Walle
17 nov. 2009 11:53
Visningar: 3308
Hejsan!
Vi (2 vuxna och ett barn) hade tänkt besöka Koh Bulon Lea i 4 nätter men kan inte bestämma oss för vilken av dessa 2 resorter som känns bäst.

Är det någon som har bott på Pansand Resort och Lidi House samt Bulon Resort?
Det är kanske bäst att boka i förväg eller....

På Pansand ingår frukost men det gör det visst inte på Bulon Resort?

Vilken av resorterna har bästa stranden?
Är det långt mellan resorterna, man kan kanske gå emellan och vara på båda stränderna.

Kom gärna med tips och idéer

/Mvh walle
Av Begesk
18 nov. 2009 18:42
Ingen har svarat dig, så jag skall försöka. :=)

Pansand Resort ligger på öns östra sida och lär ha en mycket fin strand. Bulon Resort ligger på norra sidan. Det är billigare att bo på Bulon Resort. Enligt intagna priser 1 200 resp 1 700 B. Undantaget frukost och läget i resorten.

Själv har jag bokat Pansand på rekommendation av en van reskompis. Smaken är så olika så därför skriver jag detta med stor ödmjukhet. Det går alltid att byta upp sig på plats.

Avståndet kan inte vara så långt. Kolla hemsidan http://www.bulone-resort.net/sw/0.html resp http://www.pansand-resort.com/

MVH Bengt
18 nov. 2009 19:02
Hej Walle!
Vi har själva bokat 3 nätter på Pansand början av januari. Detta på rekommendation från bekanta som varit där flera gånger. Har även läst lite recensioner på denna site under vår/sommar och denna resort verkar dom flesta rekommendera. Det skall även finnas någon jättebra fiskrestaurang mitt på ön som skall vara ett "måste".
Vi hoppas givetvis att vi valt rätt!
Trevlig resa!
Seastone
Av Brjn
18 nov. 2009 19:02 (redigerad)
Hejsan!
Vi tyckte jättemycket om Bulon. Om man tycker om lugna och mysiga öar så skall ni verkligen åka dit. Jag vill gärna rekommendera Pansand resort där vi bodde. Har enkla men helt funktionella bungar med myggnät, enbart fläkt och kallvatten. Vi bodde i Lidi beachfront som ligger lite för sig självt på en höjd precis bredvid stranden. Tyvärr så var dom fullbokade nu när jag bokade i febr 2010 så vi får ”nöja” oss med Libong beachfront istället. Dom är inte fy skam heller, ligger även intill stranden men är mindre i storlek.

Det är många återkommande gäster till Bulon och Pansand. Träffade ett gäng Stockholmare som varit där 10 gånger innan. Råkade på dom även året innan på Koh Lanta. Var riktigt kul.

Kan inte uttala mig så mycket om de andra resortsen som finns på samma strand, såg bara till tre. Marina resort ligger inte direkt vid stranden utan en bit bakom stranden. Bulon resort låg fint i en vik bakom udden knappt 10 min från Pansand. Har också enkla bungar. Där uppfattade jag det som det var mycket barnfamiljer, så vill man ha det lite lugnare välj Pansand.

För övrigt vänlig personal god mat och frukostbuffé. En överraskning var det goda vinet från Australien som ägaren tog hem, även i baginbox så man kunde köpa i glas. Man kan boka genom att maila till dom så reserverar dom en bungalow. Behöver alltså inte betala något i förskott, vilket vi gjorde första gången när vi gick in i deras bokningssystem och bokade. Gå gärna in på min sida och kolla in bilderna som jag har från Bulon och Pansand.
Ha det gott
Britten
Av Walle
18 nov. 2009 21:08
Hej!
Tack snälla ni för era tips

Känns lite jobbigt att det inte finns varmvatten i stugorna på Pansand.
Är det nån som vet om det är så på Bulone Resort (familjebungalow) också?

Det känns som det lutar åt att bo på Pansand om det finns nåt ledigt,
bra att kunna mejla dom direkt utan någon agent.

Mvh walle
Av Brjn
19 nov. 2009 07:04
Hej igen!
Vi tyckte inte det var några problem med "kallvattnet" på Pansand för det var inte så kallt som det låter under mer skönt svalkande. Eftersom det inte finns AC och jag upplevde det som lite fuktigare och varmare på Bulon än högre upp i övärlden så var det bara skönt med lite svalkande duschvatten.
Britten
Av Joakimn
19 nov. 2009 08:03
Hej
har varit på Boulone tre ggr med min familj.( c:a 10 dagar i stöten)
Jag har då valt att bo på Boulone resort men varit otrogen varannan dag då det gällt att
äta på de olika ställena, lika dant så har jag badat ifrån de olika stränderna.
Boulone resort är bra men kan bli lite väl Svenskt.
Ön är så liten så det är bara till att vandra runt o skapa dig en egen erfarenhet.
Skall du hyra båt med kapten så går til Lidthouse.
Har du tur så är Jack där..en Polsk/Svensk dykare som är ett äventyr att träffa.
Han kan ta dig ut med sina vänner på spännande äventyr gällande snorkling eller fiske..
Men du skall tyvärr bara vara där i 4 dagar..så det blir lite ont om tid för äventyr..
Ön är fin / hoppas du får en bra tid/Mvh Joakimn
Av Walle
19 nov. 2009 08:45
Hej Joakimn!
Det lät lite spännande med snorklingsutflykten, vi tycker det är lite kul att snorkla även vår lilla grabb. :-)
Har du nån åsikt om boendet på Bulon Resort? såg att dom har familjebungalow som är lite större.
Är det bara kallvatten i kranarna där åxå som på Pansand? Kanske inte så farligt...som Britten beskriver det känns vattnet ljummet.
Vi hade tänkt stanna 4 nätter på Koh Bulon för att sedan ta 4 nätter på Charlie Resort på Koh Muk (kan tycka att Charlie är lite dyrt, lite drygt 600 kr för oss 3 men verkar vara ett fint ställe) och avsluta 4 nätter i Ao Nang,
Kanske ska ändra de planerna efter vad du beskriver så är detta ställe säkerligen värt fler dagar :-).

Mvh Walle
Av Joakimn
19 nov. 2009 09:29
Hej igen Walle.
Vattnet som aldrig blir kall är inga problem att ducha i..helt ok..
Sen så tycker jag att dina planer låter bra..Har själv varit på dessa ställen och
tycker att dom är fina (Aounang har blivit lite för modernt för mig men defenitivt
vär ett besök o 3-4 dagar kan nog vara fint.. men kapa inte på Kho muk..så behåll dina planer..
Ha en fin tid /Mvh Joakimn