Övervintring i "lagom" värme med låg budget

18 aug. 2014 21:53
Visningar: 504
Hej!
Letar tips på något mysigt litet ställe där man kan tillbringa ett par månader eller kanske hela vintern. Önskar, som rubriken beskriver, hitta mitt eget lilla paradis dit jag kan åka för att undvika den kallaste årstiden här i Sverige. Jag har besökt ganska många länder, men hittills har det inte sagt "klick".

Det kan i princip vara vart som helst i världen, men gärna kustnära och genuint, samtidigt som man skall klara vardagen även om man bara pratar engelska och lite spanska. Min budget tillåter endast ett lågprisland - Asien går bra, men helst inte turistorter i Thailand eller något annat turisttätt område. Det behöver heller inte vara riktigt så varmt som det är i Asien.

Hyr helst någon liten lägenhet eller rum med kokmöjligheter, men även hostel eller enklare guest house kan fungera. Udda resmål känns särskilt lockande!

Ni som hittat något guldkorn som ni känner att ni vill dela med er av - hör av er! Ser fram mot många intressanta och spännande tips och råd!

Lisbetth
19 aug. 2014 07:46
Tack för tipset Canada! Har allt funderat på Indien, fast just Goa har jag uppfattat som ett mycket vanligt turistresemål så jag är lite tveksam. Givetvis kan man resa dit för att sedan ta sig någon annanstans efter kusten. Billigt och varmt är det helt klart!

Tillbringade ett par veckor i Pondicherry på Östkusten och i Kerala för ett par år sedan och tycker mycket om Indien. Älskar även Sri Lanka, men det är i nästan varmaste laget om man vill göra något annat än ligga på stranden. Har försökt hitta information om boende och annat lite längre norr ut på den Indiska västkusten, t.ex. i Porbandar eller Jamnagar som ligger nästan uppe vid gränsen till Pakistan.

Vi får se vad det blir...