Kan lita på Supersavertravel?

Av Maghal
28 aug. 2014 10:43
Visningar: 2825
Hej!

Bokade precis en resa med Supersavertravel och min uppfattning av bolaget är inte positivt. Är det fler som känner sig lurade eller vilseledda av bolaget?

Mvh,
Magnus
28 aug. 2014 12:02
Citerat från Maghal:
Hej!

Bokade precis en resa med Supersavertravel och min uppfattning av bolaget är inte positivt. Är det fler som känner sig lurade eller vilseledda av bolaget?

Mvh,
Magnus
Tråden borde nog inte ligga i "Feedback på sajten" men hursomhelst.

Varför bokade Du om Du är tveksam till dem? På vilket sätt lurade eller vilseledde de dig?
Har aldrig bokat med dem men det är alltid intressant att höra om hur företagen beter sig.
Av Hille2
28 aug. 2014 19:56
Jag har bokat med dem ett par gånger och med andra nätresebyråer också och aldrig haft några problem. Men det gäller att man själv håller koll på vad man bokar och att vara medveten om att det kan bli svårt att få hjälp om man gör något fel. Och att det inte går att ändra något misstag som man själv är ansvarig för i bokningen. Samt att hoppa över alla erbjudanden om div försäkringar och liknande som de försöker pracka på en. Sådana skaffar man sig billigare och tryggare genom ett försäkringsbolag, eller man har det kanske redan genom sin hemförsäkring.
30 aug. 2014 08:06
Har bokat 3 st USA resor med dom utan några problem alls, inrikes flyg likaså. Anser av nätbokningarna är det där jag känner mig trygg. Har det varit någon ändring (i god tid) så får man samtal/sms/mail om hur man vill ändra det sen får man nya biljetter per omgående.
Av Mcenroe
30 aug. 2014 12:02
Hej RG:are,

Uppriktigt nyfiken på hur ni som bokar genom nätresebyråer resonerar. Själv brukar jag först kolla priser på sajter som Momondo, Allaflygbiljetter eller varför inte Reseguiden:)? Det ger mig ett hum om vilka flygbolag som erbjuder vilka priser. Sedan köper jag biljetten direkt hos flygbolaget. Ibland får jag ge några hundralappar mer, ibland är det samma pris. Senaste biljetten jag köpte var till Tokyo med SAS som hade en kampanj. Tror det kostade mig 200 kr extra - en kostnad som utslagen på hela resan får betraktas som ytterst marginell. Vore intressant att höra kommentarer på vad andra tycker om det här och hur ni själva gör.

Hälsar,

John
Av Hille2
30 aug. 2014 12:48
Bokade nyligen en biljett till Bangkok och tjänade 1200 SEK x två resenärer jämfört med flygbolagets pris när jag bokade via en nätresebyrå. Den skillnaden var inte marginell, men om det bara hade skilt 200 så skulle jag ha bokat direkt med flygbolaget.
Av Birgere
30 aug. 2014 13:13
Letar man direktflyg så stämmer det att flygbolagens priser ligger nära resebyråernas men när man flyger med ett eller två stopp så har det bara hänt en gång att ett flygbolag varit i närheten i att matcha priset och då väljer man hellre flygbolaget. Inte ovanligt att man brukar spara 10-15000kr genom att inte boka direkt med flygbolagen när man åker hela familjen.
Av Hille2
30 aug. 2014 13:22
Ja så kan det vara. Fast den här resan gällde direktflyg med Thai.
Av Mcenroe
30 aug. 2014 13:24
OK - tack för svar. Intressant.
J.
Av Asok
31 aug. 2014 19:49
Har också bokat på deras sida några gånger och aldrig några problem men som alla säger man måste själv ha koll på vad man bokar. Har alltid fått snabba svar fr dem också vid tveksamheter
Av Dirgis
7 sep. 2014 14:26
Jag bokar även på skyscanner.se