Hur ordna boende på plats?

15 sep. 2014 12:19
Visningar: 203
Jag och min sambo ska åka till Thailand i slutet på jan -15 och ska stanna i tre veckor. Vi landar i Bangkok och där har vi tänkt att sova en natt. Boendet i Bangkok är jag inte orolig för, ska ju bara vila upp oss innan vi fortsätter med inrikes flyg.Vi har tänkt att börja med knappt en vecka antingen på Kao Lak eller Ao Nang,så vi flyger med andra ord till Phuket eller Krabi. Nu till min fråga: HUR går man till väga sen? Tar man en taxi in till city ,hoppar av där och , ja vad/hur gör man? Har tittat en hel del på tripadvisor men vill helst inte boka i förväg, vill avgöra på plats om det är ett ok boende. 1500 bath per natt borde man väl hitta något schysst ställe för... Är tacksam för alla tips och hjälp jag kan få.
MVH Jocke
15 sep. 2014 13:40
Du går in på ställen och frågar om dom har något ledigt. Sen ber du om att få se rummet. Sen är det bara att förhandla om priset om ni vill ha rummet vill säga. Är ni inte nöjda är det istället bara att gå vidare tills ni hittar något.

Inte så svårt, man hittar alltid någonstans att sova.
15 sep. 2014 14:21
Hej !

Det går utmärkt att ta det direkt på plats tex. Annars brukar vi boka via denna sajt :

http://www.sawadee.com/

Den fungerar utmärkt.

Men är man som sagt på plats så är det bara att gå runt och kika och be att få titta på rummet innan ni bestämmer er.

Hälsningar Tom