Februari, vart ska man åka?

Av Amerita
29 apr. 2006 19:10
Visningar: 5586
Har funderat på en hel massa olika alternativ. En tvåveckors trip, med iaf lite värme. Vill inte åka till ett vinterland! Men vart? Har funderat på Miami, lite trist kanske. Malaysia... två veckor är kanske för lite. Brasilien...två veckor är definitivt för lite. Nån som har ett bra förslag?
Av Gral
30 apr. 2006 11:06
Hej.
For nagra ar sedan gjorde jag en tvaveckorstripp till Mexiko(Yukatan)/Belize i tva veckor. Om man inte har jatteambitioner sa funkar 2 veckor perfekt. Vi gjorde foljande:

Flyg till Cancun (billigt pga massor med chaterflyg), se till att undvika Cancun da det ar fruktansvart!! Under tva veckor kan du sedan gora en liten tur runt Yucatan med ~5 natter pa nagon o i Belize for snorkling dykning.
Av Melibea
30 apr. 2006 13:33
Varför inte Cartagena de Indias och paradisöarna San Andrés och Providencia?

Har skrivit om resmålet under "guldkorn".

Vill du se något speciellt och kombinera historia, underbara stränder, gömda vattenfall och underbar natur i Parque Tayrona med en fantastisk stad så rekommenderar jag det här resmålet starkt.
Av Jomi
30 apr. 2006 13:43
Egypten är rätt okej i februari om man har stram budget, men eftersom du verkar ha lite mer pengar att röra dig med kanske Oman är att föreslå? Jag har själv aldrig varit där, men det ligger högt upp på listan över framtida resemål - ett nytt och fräscht land med intressant kultur som lätt kombineras med natur- och strandupplevelser.
Av Amerita
30 apr. 2006 14:23
Åh, tack snälla för era förslag. Jag ska kika på dem alla och även läsa "guldkornen". Tack!
Av Andrew
2 maj 2006 09:31
san francisco , Los Angeles, själv var jag där i 2 veckor , vi var mest runt SF men bilade ner till LA . tro mej de finns massor av sevärdigheter runt om där!
Av Late
2 maj 2006 15:33
I febrari 2005 var jag på La Gomera. Ca 20 gr. soligt och fint. Mycket blommor och vacker natur. Kan rekomenderas
Av Amerita
2 maj 2006 16:17
Andrew - är vädret OK i SF i februari?

Late -känner mig lite dum nu, men var ligger La Gomera?
Tack för era förslag alla, mycket varierande :)