Diskussioner: Tips & råd om Jamaica

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Är det osäkert?
Jamaica Johanna74, 26 maj 2020
Senaste svar av Anna_m för 4 år sedan
4
Om nu det blir aktuellt med resor från Sverige i vinter är det Jamaica som gäller. Läser dock att det är hög kriminalitet och det finns risk för rån, överfall och våldtäkt. Mycket vapenrelaterade brott med dödsskjutningar ska vara vanligt med. Är det verkligen den rätta bilden? Måste man hålla ...
Resa med barn till Jamaica Negril
Jamaica Travel_in, 19 jan. 2019
Senaste svar av Tittin för 6 år sedan
2
Någon som rest till Jamaica Negril med barn? Hur var det i havet? Är det säkert osv? Tips och info mottages!
Jamaica och Mexico
Jamaica Beccil, 20 feb. 2017
Senaste svar av M4sta86 för 8 år sedan
3
Hej! Har funderingar kring två olika resemål. Först Jamaica... det ska ju vara väldigt fint där, har jag hört och läst. Men när jag läser på Sweden Abroad står det att kriminaliteten är väldigt hög där, och så skriver de verkligen inte på alla länder i Karibien, så det känns som att det borde ...
Växling,dricks och lite tips?
Jamaica Claesl, 16 okt. 2016
Senaste svar av Claesl för 9 år sedan
2
Hejsan alla Jamaicaexperter/resenärer :) Jag och frugan ska åka i Januari till Lucea på Jamaica (Grand Palladium Lady Hamilton resort and spa) och sitter hemma och klurar på lite grejer som man kanske kan få lite tips och svar på härinne. Växling : ska man växla till Jamaicanska dollar före man ...
Jamaica med litet barn?!
Jamaica Lina99, 24 jan. 2016
Senaste svar av Susanne1960 för 10 år sedan
1
Hallo! Hur är det att resa till Jamaica med barn? Vi har en snart 2åring som är full av spring i benen?! Vad rekommenderar ni för ort, boende? Mvh Lina
Resa till Jamaica i januari
Jamaica Lyx, 15 sep. 2015
Senaste svar av Lyx för 10 år sedan
4
Hej ! Vi är ett gäng på 5 pers som ska resa till Jamaica i januari, vi har tänkt oss bo på Travellers Beach resort i Negril. Någon som känner till stället ? Funderar om det är bra att boka frukost på förhand eller är det bättre att köpa när vi kommer dit ? Hur är taxipriser mellan ...
USdollar eller Jamaicadollar?
Jamaica Zoega, 25 nov. 2015
Senaste svar av Emh87 för 10 år sedan
1
Vilken valuta är smidigast på Jamaica. Antar att det blir lite av båda? Men är det USD eller JMD man vanligen använder? ATM, uttagsautomater, hur vanliga är de? och vilken valuta får man från dem? Om jag gissar att jamaica upplevs som lite smådyrt för en (snål)svensk, är jag helt fel ute då? ...
Väder i Jamaica?
Jamaica Elinaaav, 23 feb. 2015
Senaste svar av Annae_83 för 10 år sedan
2
Hej! Jag och min sambo skall åka till jamaica i slutet av november till mitten av december. Hur är vädret? Vi har förstått att det såklart kan vara någon kort regnskur på dagen. Men är det ofta molnigt/mulet under dagarna? Sist vi var ute och reste hade vi molnigt större del av vår semester ...
Tips om Jamaica
Jamaica Hogca3, 18 sep. 2012
Senaste svar av Linae för 11 år sedan
9
Hej Ska åka till Jamaica i januari, undrar om någon som varit där nyligen har tips på bra/billigt boende i Montego bay, Ochos Rios och Negril, Jag åker med mina tre döttrar och vi kräver inget lyx, men det ska vara rent och gång avstånd till stranden. Är det smidigt att ta sig mellan dessa ...
Farligt?
Jamaica Tipp1, 24 juli 2013
Senaste svar av Tipp1 för 11 år sedan
29
Hej på er beresta :) Har börjat kolla på at resa dit, men har fått några som säger att det är farligt att resa dit , hög kriminalitet säger dom ! fast dom har inte varit där senaste åren. Någon som vet?
Negril eller Montego bay, eller något annan ort??
Jamaica Carinab, 6 apr. 2014
Senaste svar av Masker för 11 år sedan
5
Någon som kan rekomendera vart på jamaica man ska bo, och något hotell som är bra för 2 vuxna?? Det ska vara all inclucive.... och vi tänkte resa i mars -2015 Vi brukar åka med fritidsresor, så gärna något hotell i deras utbud ;-) Tacksam för alla tips!!!!
Orkansäsong på Jamaica??
Jamaica Wedde, 17 mars 2009
Senaste svar av Masker för 17 år sedan
2
Jag har funderat på att besöka Jamaica i september. Har någon erfarenhet av hur vädret är då. jag är införstådd i att det är regnperiod, jag tänker mest på att det är orkansäsong.