Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Fredag 21 Februari 2014 - Rayong
Resealbum: Thailand 2013

Vad är detta för avslut?!

Hörru Thailand! Vad är det för väder du bjuder på?!

Mae Phim som ska vara ett av de mest solsäkra platserna i Thailand har sedan den 14/2 bara levererat en och en halv soldag. Nu har jag och brorsan stått inne och tittat ut på spöregnet i två dagar och vi börjar bli riktigt trötta på det, för att inte tala om vad mamma och pappa verkar tycka om två uttråkade och busiga killar som inte kan hålla fingrarna ifrån varandra.

Det finns ju ett gym på området och med en dag utan plan och en mamma som ofta pratar om hur hon borde träna hit och dit så kom pappa med förslaget att hon kunde gå ner i förmiddags och eftersom det inte fanns några ursäkter så snörade hon på sig skorna och dammade av träningskläderna och skuttade ner till gymmet. Löpbandet hade sett sina bättre dagar och alla knappar (start,stopp och paus) hade fastnat i nedtryckt läge så det gick inte att få liv i. Inte heller cross-trainern var up-to-date så det blev till att hoppa upp på träningscykeln och sedan olika former av styrketräning. Mamma kom tillbaka 45 minuter senare lite rödblommigare och lite gladare. Hon har faktiskt även varit rätt duktig på hemmaträning med Cecilia den senaste tiden så jag ska inte vara så nedlåtande.

Igår flyttade Jack, Max och Co till ett hus på Bali Residence eftersom deras hus här i Cape skulle få nya gäster. Efter att ha bott bungalow-grannar på Chai Chet i sex veckor, delat hus i Blue Mango i en veckan och sedan bott grannar igen i en vecka så känns det lite trist, konstigt och tomt att inte ha dem nära längre. Jag och Oliver har ju blivit värsta polarna och det är jättekul nu när han också kan gå. Vi kommer såklart att ses iallafall, dels på Coca Cola men också hemma på deras område som har ett schysst poolområde och restaurang vilket är smidigt eftersom det ligger rätt off i övrigt.

Om prognosen stämmer för kommande dagar så ska vi få sol men det skulle det ha varit idag också så vi får se helt enkelt. Detta kan komma att bli mitt näst sista inlägg i dagboken för nu är det bara några dagar kvar men vi hörs och ses minst en gång till.

Nu ska vi kolla hockeysemifinalen i OS. Heja Sverige!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet