Stöd Ukraina

Lalias blogg

Torsdag 25 Juni 2009 - San Francisco

San Francisco

Imorgon aker vi fran San Francisco. Tiden gar sa himla snabbt nar man har roligt. Vi kom i mandags pa eftermiddagen. Flygresan var lite seg men allt gick bra med byten och bagage. Tog BART-taget in till downtown SF och lyckades forst irra bort oss lite innan vi hittade hotellet. Skont att vara pa plats! Hotellet ligger vid Union Square och ar jattemysigt. Vi fick ett lite storre rum an vi bokat sa vi har gott om plats. Gick och la oss tidigt forsta kvallen, var helt slut efter resan och tidsomstallningen.

Pa tisdagen borjade vi med en frukost pa rummet, man far ta med sig en bricka om man vill till rummet. Tog oss sedan ut pa staden och hoppade pa en av de beromda sparvagnarna. Vi fick staplatser pa utsidan av vagnen sa det var bara att halla sig fast i backarna! Och det var ju inte vilka backar som helst... Hur branta som helst pa vissa stallen. Blev staende en stund med sparvagnen da vagen och forstod forst inte varfor. Det visade sig att First Lady var pa besok i staden och vi var tvugna att invanta hennes bil, plus alla polisbilar...
Fortsatte sen till Fisherman's Wharf dar vi tittade pa faglar och sjolejon. Hade tankt kopa biljetter till Alcatraz men jag hade inte med mig passet sa det gick inte. Vi at en god lunch i solen pa en av uteserveringarna.
Pa eftermiddagen besokte vi hippiekvarteren och Alamo Square.

Igar var vi till Alcatraz som tyvarr var lite av en besvikelse... Tror vi hade lite for hoga forhoppningar om stallet. Det mesta var ganska forfallet och inte sa intressant. Fast det var nara att vi inte kom ivag eftersom biljetterna egentligen var slut och vi fick restplatser. Ar glad i alla fall att det blev av annars hade jag nog gramt mig over det. Efter lunch tog vi oss till det mest kanda landmarket, Golden Gate-bron. Vadret har i SF ar lite ostadigt och nar vi kom dit var det ganska mycket dimma och riktigt blasigt och kallt. Stannade bara en kort stund och tog lite foton. Sen satte vi oss pa lokalbussen igen och akte hela vagen tillbaka till hotellet, vilket tog en bra stund.

Har hunnit med en hel del redan under dessa dagar tycker jag! Man ar ganska trott pa kvallarna av alla intryck. Imorgon drar vi som sagt vidare och jag har lovat att borja kora... blir spannande att se hur det ska ga.
Dela med andra:    

Kommentarer
Ingfre säger:
Låter underbart! Vill se alla foton, särskilt hippiekvarteren låter spännande.Jaså, ni kom samtidigt med Michelle, det är till att välja fint sällskap! Själva har vi varit i Haparanda och sett Krigsoperan. Det var en härlig kväll.
Är det mycket uppståendelse kring Jacko? Här är det feta rubriker på förstasidorna dag efter dag. Anki på jobbet sörjer verkligen. Hon kan behöva en RIP-T-shirt till tröst...
Kör försiktigt nu och håll GPS:n varm. /Hälsn M&P
Postat 2009-06-28 10:47  Anmäl
Travellover säger:
Åh så kul det låter! Det var exakt 1 år sedan idag som jag kom hem ifrån två helt underbara veckor i San Francisco och jag saknar det varje dag. Njut av din tid i den underbara staden, kul att du har varit i Haight Ashbury, inte så många svenska turister som besöker den statsdelen tyvärr. Synd att Alcatraz var en besvikelse för dej... men så är det, saker blir inte alltid som man tänkt sig. Och den tjocka dimman är inget att bry sig om, det är nästan alltid lite smådimmigt i San Francisco! :-)
Postat 2009-06-25 19:40  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Varmt!
14 år sedan
4 juli
14 år sedan
Hollywood
14 år sedan
San Francisco
14 år sedan
Snart sommar!
15 år sedan