Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Tisdag 3 December 2013 - Rayong
Resealbum: Thailand 2013

Rayong, manikyr och thaimassage

Kl 10 igår kom en minibuss och hämtade upp oss och körde oss till Rayong för besök till en galleria och till Tesco Lotus (som typ Ica Maxi) där man kan köpa storpack blöjor och billigare mat är på våra lokala minimarkets. Även Elise och Alberts familj åkte dit men i en egen bil eftersom deras pappa Anders skulle på återbesök till sjukhuset med sin fot som han haft lite problem med. Gallerian, Laem Tong, var stor och ganska lyxig. Vi började med lunch och gick sedan runt och kikade lite. Eftersom mamma och pappa tänkt att vi ska avsluta resan med några dagar i Bangkok så blev det ingen direkt shopping annat än några små leksaker till Charlie. På det sättet är jag fortfarande rätt billig i drift eftersom jag inte har vett att be om/uppskatta nya saker, jag nöjer mig med det som brorsan inte leker med för tillfället. Besöket på Tesco var rätt snabbt avklarat och vid 15 var vi hemma igen. Med facit i hand, som mamma säger, var nog utflykten i sig inte värt varken insats eller pengar men det bröt vardagen och vi fick variation från sol och bad.

På kvällen åkte vi in till byn och åt middag på Tequila Sunrise som drivs av en svensk. Det var ett mysigt ställe som även hade anslutning till stranden så där blir det nog några eftermiddagar på stranden framöver innan det är dags för middag. Maten var god och vällagad. Mamma testade någon ny thairätt, jag körde spagetti och köttfärssås, Charlie valde hamburgare och pappa någon form av kötträtt. Jag däckade efter ett tag i vagnen och pappa överraskade Charlie med att ha med iPaden så när han ätit upp fick han kolla Nicke Nyfiken medan mamma och pappa passade på att njuta lite av lugnet, delade på en varsin dessert och konstaterade att det var andra gången vi åt ute bara vi. Det kan vara ganska skönt det med ibland.

Idag har vi kört en heldag på stranden. Pappa släppte oss på stranden på väg till gymmet. Jag somnade i vagnen, Charlie lekte i skuggan medan mamma läste sin bok "En man som heter Ove". Hon verkar tycka att den är rätt "fin". Till lunch tog jag den obligatoriska rissoppan som även Charlie gillar. I vanliga fall brukar vi åka hem innan det är dags för eftermiddagsvilan men idag fick jag snällt sova i vagnen medan de andra roade sig med manikyr och pedikyr (Charlie), thaimassage (pappa) och bokslukade (mamma). Det blev tydligen en väldans uppståndelse bland thaitjejerna (och thai-hen) när Charlie ville göra dina naglar som sina kompisar Emmy och Lilly. Jag hörde att en av tjejerna sa fnittrigt på thai-engelska till Charlie "Aaaa Charlieeee, only painting nails on holidayyyyy. Promise. Okayyyyyy". Vi har sett många pojkar som verkar vilja se ut som flickor så dem borde ju vara vana. Kul lät det i alla fall.

Nu är vi snart nattade och mamma och pappa har beställt hem mat som dem för en gångs skull ska äta i soffan framför TVn. Mamma verkar göra allt för att pappa ska hålla sig vaken.


Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet