Stöd Ukraina

Memmies blogg

Onsdag 2 Juli 2008 - Göteborg

En resedröm besannas!

Tre av mina passioner mixade till en (förhoppningsvis) underbar weekendresa; jul, shopping och USA!! Den 5 december åker jag till New York. Wiiiiiiiiihhhhhh!!!!! Inspirerade av Sex and the City åker jag tillsammans med tre tjejkompisar. Känner mig redan lite som Carrie när jag sitter här och knappar ;o)

Å, vad kul det ska bli! Men det känns lite fel att åka från maken (ja, jag är ju faktiskt gift vid det laget). Men han är väldigt snäll och stöttande och tycker absolut att jag ska åka. Mina skuldkänslor kommer med all säkerhet att leda till att jag köper något alldeles för dyrt till honom i julklapp!

Alltså, vi åker den 5 december på morgonen. Vi flyger med Lufthansa via Düsseldorf till Newark. Sedan har vi tre nätter på Comfort Inn Manhattan innan vi flyger hem igen på måndag eftermiddag. Hotellet är samma som det jag bodde på förra året, så jag vet att det är bra.

Känns skönt att jag har något att se fram emot när jag kommer hem från bröllopsresan. Bröllopet och resan har ju planerats i över ett år, så när allt det är över kommer det nog kännas ganska tomt ett tag. Så då kan det vara lagom att börja drömma om juletid i New York!
Dela med andra:    

Kommentarer
Maddeck säger:
ååhhh, du e ju helt otrolig. Redan en ny resa inplanerad. Jag e ju inte ett dugg avundsjuk..;)
Jag vill också åka någonstans....buhu.
Men förstå hur mycket julsaker du kan köpa!!
Skoj!
Kram
Postat 2008-07-03 20:35  Anmäl
Gbenskar säger:
Åh så skönt. Det är alltid toppen att ha nya resor på g. New York i juletid.... jag kan bara tänka mig hur det ser ut!
GB
Postat 2008-07-03 11:21  Anmäl
Ziesta säger:
Skoj! Jag såg Sex and the City-filmen igår och visst blir man New York-sugen.. Du vet väl att det finns rundturer som besöker platser från serien? :-)
Postat 2008-07-02 21:13  Anmäl
Familyb säger:
Vad härligt!!! och Comfort Inn är nog också bättre än Ameritiania eller hur det nu heter haha! Så hilmla kul för er!!! och vilken dröm att se NYC i jultid, fatta vilken julinspiration du ska få. shopping shopping shopping!! =) Stor kram från mej!
Postat 2008-07-02 12:42  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Restorkan är över!
13 år sedan
Ka-ching!
13 år sedan
This is how we kick it in Texas!
15 år sedan
Min nya passion
15 år sedan
Äntligen!
15 år sedan