Stöd Ukraina

Memmies blogg

Tisdag 20 Januari 2009 - Göteborg

Min nya passion

I söndags hade jag inget att göra och beslutade mig för att äntligen börja knåpa ihop en fotobok från bröllopsresan. Programmet var sedan länge nerladdat till datorn, jag hade bara inte fått tummen ur att sätta igång. Det dröjde inte lång stund innan jag var helt uppslukad av arbetet. Det visade sig vara hur kul som helst och tiden bara flög förbi. Igår kväll satte jag mig vid datorn och fortsatte med boken så fort jag kom hem. I varje reklampaus i Lipstick jungle och Californication sprang jag in i arbetsrummet för att hinna fortsätta lite till.

Boken om bröllopsresan är bara uppvärmningen. Sedan måste jag göra en bok om bröllopet bara och där har jag 2000 bilder att välja bland. Det blir ett stort projekt! Vill ju vara säker på att jag blir nöjd med boken också innan jag beställer bröllopsbilderna därifrån också.

Känns lite som att man upplever resan på nytt också när man går igenom den så bild för bild och skriver om allt vi gjorde. Aaahh... det suger i restarmen (jag tycker det uttrycket låter så äckligt, vet inte varför jag skrev det)!

I lördags körde jag mina föräldrar till Landvetter för att de skulle åka till Gran Canaria. Och nu på lördag ska jag skjutsa min lillebror för han ska åka ner och joina dem. Jag skulle också åkt med då var tanken, men jag avstod eftersom vi har en stor omorganisation på jobbet nu. Hur tänkte jag egentligen? Nu ångrar jag mig, kan jag ju säga!

Kanske man kunde ta en liten weekendresa snart?
Dela med andra:    

Kommentarer
Ziesta säger:
Kul det låter! :-) Vilket företag är fotoboken från? Jag har också tänkt göra en fotobok från senaste Australien-resan.. Misstänker att det kommer ta massa tid bara att välja ut vilka bilder jag ska ta...
Postat 2009-01-22 13:13  Anmäl
Ingridhell säger:
Haha! Lycka till! Jag vet vilken tid det tar.
Tänk dej hur det kändes när jag hade suttit vääldigt många timmar och skulle fortsätta nästa dag och upptäckte att jag glömt att trycka på spara...
Postat 2009-01-22 12:03  Anmäl
Familyb säger:
Åhhhhh...har du börjat nu??? Visst är det kul, tar huuur mycket tid som helst...jag blir helt uppslukad! Vad spännande å höra.... kör du fast eller vill ha tips, så hojjta bara!! Stor kram Mia
Postat 2009-01-22 10:08  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Restorkan är över!
13 år sedan
Ka-ching!
13 år sedan
This is how we kick it in Texas!
15 år sedan
Min nya passion
15 år sedan
Äntligen!
15 år sedan