Stöd Ukraina

Memmies blogg

Fredag 21 November 2008 - Göteborg

Äntligen!

Vintern är räddad! Nu har jag en ny resa att se fram emot. Vi bestämde oss igår för att det var Texas som lockade mest. Vi valde ju mellan Texas, Florida och New York. Så i april bär det av till USA igen och det ska bli så himla kul! Extra kul att det blir till en del av landet som är helt ny för oss.

Vi har en kompis som har emigrerat till USA och bor nu utanför Houston tillsammans med sin amerikanska fru. Så de är såklart huvudanledningen till att vi åker dit. Houston verkar annars inte vara ett speciellt populärt resmål (trots att det är USAs fjärde största stad). En slagning här på reseguiden gav inga träffar på bilder.

Vår kompis har tydligen massa planer för vad vi ska göra där, han säger att det finns hur mycket som helst att göra. Gå på countryklubb, rodeo, baseball osv. Men framför allt ska jag äntligen få komma till New Orleans!! Det ligger bara några timmar från Houston med bil, så där blir det definitivt ett par dagar.

Ser också fram emot att hälsa på hemma hos dem. Roligt att uppleva "det riktiga" Amerika.
Dela med andra:    

Kommentarer
Gbenskar säger:
Vad kul att åka till Texas. Det är ett ställe som ligger långt upp på vår "att se-lista" i USA. Och så New Orleans också, vilken bonus!!
GB
Postat 2008-12-07 10:38  Anmäl
Nisse2ears säger:
Underbart! Jag blir avundsjuk! Då kan ni kryssa ytterligare en USA-stat! =) Grattis!
Postat 2008-12-05 15:07  Anmäl
Familyb säger:
Härligt!! Nyss hemkomna längtar vi också redan tillbaka!!! Kanske det skulle funka med Påsk också?? eller nästa höstlov, ja jisses...man är ju helt galen! Grattis till Texas iallafall, har faktiskt länge velat åka dit! =) Kram från mig
Postat 2008-12-04 18:03  Anmäl
Maddeck säger:
Gud vad du far.... Du får skaffa klippkort över atlanten!!! Snart är det väl dags för NY?
Vad kul med ett "nytt" resmål, ska bli intressant att få din rapport därifrån!
Postat 2008-11-27 12:22  Anmäl
Sisso säger:
Det var som tusan!! :) Har ni, liksom er vän, funderat på att emigrera till USA? Vad är det som lockar med det stora landet i väst? :)
Postat 2008-11-25 19:33  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Restorkan är över!
13 år sedan
Ka-ching!
13 år sedan
This is how we kick it in Texas!
15 år sedan
Min nya passion
15 år sedan
Äntligen!
15 år sedan