Stöd Ukraina

Memmies blogg

Onsdag 6 Februari 2008 - Göteborg

Whiskey in the jarrrr...

Efter två dagar i Dublin kan man inte hjälpa att man går och nynnar på Wild Rover och Whiskey in the jar. Man liksom rycks med av hela deras pubkultur, eller vad man ska kalla det. För de har ju så himla trevligt och det är tryggt och folkligt. Alla dricker Guinness och alla kan sjunga med! Fästmannen köpte till och med en liten flöjt och tror på fullt allvar att han ska lära sig att spela på den...
Vi tyckte om Dublin, det kändes lugnt och avslappnat och vi kände oss trygga där. Vi kom dit i måndags och kom hem idag, så ganska exakt två dygn hade vi på oss där. Det kändes lagom. Jag hade räknat med att det skulle vara lugnt en måndag och tisdag kväll och det var det väl i och för sig i går, men i måndags var det riktigt mycket folk ute. Då stod vi och trängdes på Temple Bar och lyssnade på musik. Där var vi för övrigt båda kvällarna, de gjorde en väldigt god Irish coffee! I går kväll var det som sagt lite lugnare, då var vi större delen av kvällen på Oliver St John-puben där vi även åt middag.
På dagen igår gick vi till Guinness-bryggeriet. Själva rundvandringen där var inte så mycket att hurra för men Gravity bar var trevligt. Fin utsikt över hela Dublin och skönt att sitta och vila benen en stund. Vi hade fått tips om att Henry street och Grafton street var de största shoppinggatorna och vi var även i shoppingcentret St Stephen´s Green som var fint. Men Dublin är ingen shoppingstad, men det var helt okej för det var inte det vi var ute efter. Det var trevligt att bara gå runt och titta, speciellt som man har läst alla Marian Keyes böcker!
Dela med andra:    

Kommentarer
Veken säger:
Låter trevligt i Dublin, visst är det typiskt att man köper något som man verkligen tror att man ska använda när man kommer hem men sen ligger det bara där i nån låda.
Vi har en bokad resa till London i November som jag kan se fram emot.
Men efter att vi var i USA, Florida för första gången i våras så är det svårt att sätta pengar till något annat, man vill ju bara tbx dit. / V
Postat 2008-07-28 17:52  Anmäl
Familyb säger:
Vilken mysig lite kortresa! Jasså du är åxå ett Keyes fan? Det enda negativa med hennes böcker är att de tar slut för fort hehe.. M
Postat 2008-02-13 15:18  Anmäl
Maddeck säger:
Du kör alltså en ny resa varje månad...?! Vart åker du i mars???
Dublin vill jag också åka till nån gång, ser ut att vara mysigt där.
/M
Postat 2008-02-07 20:30  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Restorkan är över!
13 år sedan
Ka-ching!
13 år sedan
This is how we kick it in Texas!
15 år sedan
Min nya passion
15 år sedan
Äntligen!
15 år sedan