Stöd Ukraina

Mbilds blogg

Söndag 25 Januari 2009 - Hoi An

25 Jan - Ner till varmen igen

Effektivare far man nog leta efter...

Vaknade kl 09 och fick i mig varma mackor med kyckling i och lite pommes till frukost... ingen hit kanske. En kille fran hotellet som bokat batturen hjalpte mig aven med att fixa flygbiljetten vidare ner till det betydligt varmare Da nang. Det tog emot lite att lamna bort mitt pass och se det forsvinna i handen pa motorcykeln han stack ivag med for att boka flyget precis innan min bat skulle sticka kl 10. Klockan 20:00 fran Hanoi samma kvall bokade han till mig, perfekt tankte jag. Knappt 4 timmar fantastisk vacker sockertoppsskargard i Halong bay och med ett besok i en helt magiskt vacker och mysigt upplyst grotta. Den haftigaste grotta jag nagonsin sett faktiskt (se film och bilder). Tillbaka i hamnen tog jag en moppetaxi till busstationen for 25 000 Dong, en 3 timmars lokalbuss de 180 km till Hanoi for 120 000 Dong, en spannande moppetaxi inne i Hanoi till Vietnan Airline office for 25 000 Dong samt en minibuss till flygplatsen ocksa for 25 000 Dong. Sammanlagt alltsa knappt 100 kronor ar ju ganska billigt for den resan. Val framme pa flygplatsen upptacker jag att jag ar ganska tidig och ser ett tidigare flyg till Da nang an det kl 20 som jag koppt. Jag byter till det och lyfter 18:45 fran Hanoi till Da nang alltsa 24 timmar och 45 minuter tillbringar jag i det kalla norra Vietnam. Framme i Da nang tar jag en taxi 30km ner till det vackrare Hoi an (enligt en Vietnames pa bussresan fran Halong bay till Hanoi) Taxin kostar mig en dryg hundring. Framme i staden Hoi an kollar jag med ett hotell men som tydligen var fullbokat och blir rekomenderad att ta in pa deras andra hotell som ligger nere vid stranden for ett bra pris, namligen 25 USD i stallet for 35 USD med frukostbuffe', swimming pool, gratis cykel ner till stranden, fri internet dar jag nu skriver detta samt egen Jacuzzi pa rummet :-) som jag snart ska prova. Inte illa pinkat tycker jag efter en sadan effektiv dag. Over and out.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresan
14 år sedan
Sista heldagen innan hemresan
14 år sedan
Perhentian islands
14 år sedan
Noll koll
14 år sedan
Drar till Malaysia en vecka
14 år sedan