Vekens blogg

Tisdag 3 Maj 2011 - Orlando
Flög med SAS över atlanten denna gång vilket var 10 ggr lyxigare och bekvämare än att mellanlanda på Island och flyga Iceland air över.
Första natten sov vi i Orlando för att sedan direkt på morgon dra iväg ut mot västkusten och Anna Maria Island.
Gud vad underbart det är på Floridas Västkust!!
Första natten bodde vi på ett hotell med nästan bara äldre amerikaner :) vilket var faktiskt mysigt, rent och välskött ställe, inte modernt men mysigt.
Dom såg ut att tycka det var jättetrevligt med en barnfamilj, som tur är har jag ju tonåringar som helst slappar dom med och inte småbarn som busar runt, det hade kanske varit en annan grej på detta hotell :)
Ganska dyrt var det fast det är ju lite dyrare på västkusten om man jämför med Orlando.
Sen så åkte vi ner till Fort Myers Beach, lika underbart där.
Vi hade 32 grader hela första veckan typ, så skönt!
På Fort Myers beach så bodde vi på ett ställe som hette Outriggers Beach, jättehärligt hotell(ingen lyx men) med Tikki Bar mot stranden och solnedgången och stranden hade Cabanas som man kunde hyra och ligga i.
Sedan bar det av till Miami genom Everglades och till våran vänfamilj där.
Som vanligt var det full guidning i Miami av dom, allt från att köpa Cuban Coffee i luckan i latin områdena till att åka och se dom lyxiga coral gabels och en hel dag i everglades med kameran i högsta hugg, lite van blev man efter att ha sett sisådär 30 vilda alligatorer :-)

Sen blev det AMA supercross i Daytona med boende i Orlando på Oak Plantation för att besöka parkerna i Orlando och shopping mm.
Efter det körde vi ner till Key west med en natt på vägen ner i Fort Lauderdale, hotel Bahia cabana, såg inte så mycket av Ft Lauderdale utan tog det mer i förbifarten ner.
På vägen ner till Key west så är det ett måste att stanna på Robbies och mata Tarponfiskar med handen, man köper en hink småfisk och håller handen ovanför ytan så kommer en fisk som är ca 1 1/2 meter lång och hoppar upp och gapar och tar hela armen ända upp till armbågen :)
Min man vågade det och har faktiskt kvar märken efter att fiskens tänder rev han.
Det blev 2 nätter på lyxhotell, vilket vi upptäckte att vi kände oss allt för obekväma med, bästa att hålla sig till standard ställen :)

Sen hade vi några sista dagar i Miami och sedan en sista natt med en dag av shopping i Orlando innan hemresan...
....så fort gick 3 veckor :(
Nu får man spara ihop pengar och längta till nästa resa
Söndag 20 Februari 2011
Är lite dålig på att skirva här på reseguiden men nu kan jag delge vart i Florida det bär av på fredag :)
Först landar vi i Orlando och sover en natt där, sedan så åker vi ut till anna Maria Island och spenderar en natt där.
Vidare neråt för att spendera två nätter i fort myers vid ett hotell på stranden, sedan bilar vi över för att komma till Miami och våran amerikanska vänfamilj.
I Miami kommer vi vara ett antal dagar och ta det lugnt med vanligt Miamiliv och superbäst guidning av våra kära infödda Miamibor.

Sedan styr vi upp mot Orlando och alla parker o skoj, samt en dag av AMA Supercross i Daytona :)
Sedan ska vi neråt igen för några dagar i Duck Key på det fina Hawks cay resort för lite relaxation, på vägen ner tar vi en natt i Fort lauderdale.
Efter alla dessa ställen har vi ca 4 dagar som vi lämnar oplanerade för att se vad vi tycker att vi helst vill göra innan vi åker hem.

Ska bli sååååå härligt att få åka runt i härliga Florida om bara en vecka....på fredag går flyget :)
Lördag 7 Augusti 2010 - Norrbotten
Nu har man äntligen fått till det och bokat så att familjen åker till Florida i feb-mars, det är då exakt 3 år sedan vi var där för första gången och vi har längtat tillbaka hela tiden.
Flyget är bokat och nu kan man börja planera dagarna med olika hotell,hyrbil,aktiviteter mm gud va kul att få planera :-)