Kön / Ålder
Kvinna, 41 årBor i
Skåne-TranåsProfilsida skapad
2017-02-26Aktiviteter (Skriv kommentar)
Peter_o säger i Thomasrqvists diskussion "New York med 2 åring och 4 åring?":
Du har även ett par statyer runt Conservatory Water i Central Park: HC Andersen och Alice i Underlandet som kan vara värda en titt.
Ett speciellt vattenfall finns även i Chelsie Market. Gå in från 9th Avenue mellan 18-19 Street, gå genom hela huset och sedan ner till 14tn Street och ta hissen upp till High Line. Går ni ända upp till 34th Street observera då att man ska lösa en (gratis) biljet...
2 mars 2017 09:25 - Anmäl
Visa liknande (5)
Lena47 säger i Thomasrqvists diskussion "New York med 2 åring och 4 åring?":
Men vilket otrevligt svar!
Jag har rest massor med mina barn sen de var små och det har präglat oss och dem mycket positiv.
Ny är en fantastiskt stad. Jag har bott där i tre år. Och även varit dit med mina barn när de var 3 och 5 år. Du fick mycket bra tips ovan.
Vi åt mycket picknick i parken och strosade i deras takt. En dag var vi upp till empire state building....
1 mars 2017 16:35 - Anmäl
Thomasrqvist säger i sin diskussion "New York med 2 åring och 4 åring?":
(Cattta: Din kommentar var så enfaldig att jag hoppas att tangenterna slank av misstag, annars tycker jag uppriktigt sagt synd om sådana trångsynta personer som du tycks vara.)
Peter_o: Vad bra svar! Jag har skrivit ned samtliga tips. Det är väl precis som du Peter_o och Birgere skriver svårigheterna att ta sig fram. Jag får fundera en stund till, oavsett gillade jag barntipsen! Suveräna!
1 mars 2017 15:16 - Anmäl
Birgere säger i Thomasrqvists diskussion "New York med 2 åring och 4 åring?":
Varför ska man inte få resa och ta barnen med sig? Barnen far definitivt inte illa och den lilla familjen kan umgås på ett härligt sätt. Syftet med resan är ju inte att roa barnen i första hand för då hade ju inte NYC kanske varit förstavalet.
Till TS: Det jag kommer speciellt ihåg med barnen i NYC var just detta med att ta sig runt med barnvagn, inte helt enkelt speciellt i tunnelbanan. ...
28 februari 2017 18:58 - Anmäl
Cattta säger i Thomasrqvists diskussion "New York med 2 åring och 4 åring?":
Ja du, konstigt att man måste flyga runt halva jordklotet med små barn för att gå på zoo, gå och fika eller leka på en lekplats. Ibland undrar jag hur folk tänker? Är föräldrar så ego idag att de måste resa till varje pris med sina små barn?
28 februari 2017 18:16 - Anmäl
Peter_o säger i Thomasrqvists diskussion "New York med 2 åring och 4 åring?":
OK, det är ju inte de tips du helst vill ha som jag kommer med, men googla "new york playground" så får du tips på en hel mängd lekplatser som jag tror passar dina barn alldeles utmärkt.
Sedan ska ni inte missa att mata ekorrarna i parkerna. De är mest aktiva på förmiddagarna. Köp nötter i en Wallmark- eller DuanRead-affär. Förhoppningsvis kan du få tag i nötter utan salt. Jag rekommende...
28 februari 2017 18:04 - Anmäl
Thomasrqvist startar diskussionen "New York med 2 åring och 4 åring?":6
Hej! Jag undrar om någon har erfarenhet av att åka till New York med barn? Hur gamla var de i så fall och hur gick det? Jag funderar på att ge mig på denna utmaning under två veckor i maj. Ser helst konkreta tips och synpunkter rån er som faktiskt har rest med barn till det stora äpplet.
26 februari 2017 13:52 - Anmäl


