Snickarhelles blogg

Söndag 1 December 2013 - Köpenhamn
Dagen för resan hem...flyg till Kastrup.
Lördag 30 November 2013 - Reykjavik
Tog lokalbuss till Shoppingcentret Kringlan. Tillbringade förmiddagen där och avslutade med suchi-lunch innan vi åkte till hotellet. Besökte Reykjaviks konserthus, mäkrigt stort.
Provade på att äta val. Inte dumt alls.
Packade ner allt på kvällen för hemfärd tidigt på morgonen.
Fredag 29 November 2013 - Reykjavik
Här var det mörkt länge, ljusnar inte förrän kl 10. Åkte buss till Blue Lagoon för bad i varma källor. Mysigt!
Efter en mysigt fm så tog vi bussen till Reykjavik för att checka in på Centrahotells Klöpp. Mitt i stan alldeles vid gågatan. Vår planerade walkabout fick verkligfen kortas ner eftersom vädret var alldeles för regnigt men Hallgrimskirka hann vi med iaf.
Torsdag 28 November 2013 - New York
Packade klart och gick ut för att träffa Minette en sista gång och för att tillsammans se Thanksgiving parade. Allt i New York är stort så varför skulle inte paraden vara gigantisk? Häftigt! Stort! Glada människor!
Fika med Minette och sen...vi ses igen
Åkte till JFK för att åka vidare till Island.
Onsdag 27 November 2013 - New York
Tåg till Madison & Minette. Minette mötte oss med hennes bil. Shopping i lokala affären. Frukost på ett am,erikanskt Diner med pannkakor och kaffe.
Var med henne hela dagen och fick träffa hennes värdfamilj.
På kvällen åt vi hämtmat och drack vin. Riktigt trevligt!
Tisdag 26 November 2013 - New York
Tunnelbana till Wallstreet igen..vi hade missat tjuren och eftersom vi följt serien Suits där den spelats in.
Men tyvärr så glömde vi karta och promerade på måfå...China Town, Little Italy, Soho ( med alla dessa märkesaffärer och fika) Hudsomstreet kändes som ett villakvarter.
Promenerade längs 8:e Avenyn, besökte en julmarknad, handlade en mössa och lite annat mysigt.
På kvällen käkade vi på the Perfect Pint.Där fick vi smaka på Black& Brooklyn. En öl bestårnde av Guinnes och Brooklyn lager. Verkligen gott!
Måndag 25 November 2013 - New York
Idag blev det shopping för hela slanten..bl a på M&M som har en affär i tre våningar på Time Square.
På morgonen tog vi tunnelbana till Wall street och åt frukost på Starbucks. Promenerade längs East River förbi Brooklyn Bridge och till Manhattan Bridge. Härligt i solskenet efter gårdagens väder. Vände upp mot bebyggelse och kom rakt in i China Town. Där kunde vi inte läsa en enda skylt ;-) Tog tunnelbana till 86:e gatan och gick in i Centarl Park. Promenerade 1,5 timme i parken som är vacker fastän det är vinter och ingen snö. Tittade på Swedish Cottage som var byggd i Sverige 1875 och skeppades hit 1876.
Från Columbus circle promenerade vi längs Broadway, åt lunch, spanade på Hells Kitchen och gick tillbaka till hotellet för att vila fötterna en stund.
Väl ute igen så gick vi till Rockefeller Center för att titta på belysning i mörker. Julgranen var inte tänd men mycket annat och det är så stämningsfullt. Vi ficj uppleva ett framträdande av Frälsningsarmen som sjöng: All I want för Christmas is you...svängigt!
Söndag 24 November 2013 - New York
Mötte Minette på Pennstation. Tog Yellowcab till Memorial 9/11. Fantastiskt fint de gjort där. Verkligen minnesvärt för de som gick förlorade...
Kallt som bara den -3 och det blåste...brr.
Taxi till Radio City Hall för att köpa biljetter till Christmas Spectacular som vi skelle se samma kväll. Promenad till Rockefeller Center och Top of the Rock!! Fantastiskt vilken utsikt! Att verklige kunna se Manhattan från ovan.
Efter det en fika och pratstund tills det var tid att ge sig till Radio City Hall för kvällens event där! Vilken stor teater, helt fantastiskt! Kul show med mycket sång, musik och dans med jultema såklart.
Nu var det äntligen tid för middag och mys med Minette innan hon skulle med tåget.
På vägen hem gick vi inom Macy`s...verkligen stort som allting annat i New York.
Lördag 23 November 2013 - Köpenhamn
Idag flyger vi Köpenhamn - Reykjavik - New York.
Väl framme och förväntansfulla :-) Bra läge på hotellet. 100 m och runt hörnan så är vi på Time Square.
Ut på promenad...allting blev verkligen wow när vi såg hela Time Square.
Träffade Minette
Tillbaka till hotellet efter en mycket lång dag.