Pallerosens blogg

Onsdag 12 December 2007
Jaha da var det dax att aka hem. Idag och igar har det regnat konstant och den tropiska stormen Olga drog forbi i gar kvall och inatt. Vi har fatt sysselsatta oss med spel o mat o drinkar.
Måndag 10 December 2007
De senaste 4 dagarna har det varit mkt konstigt vader. Ena stunden har det osregnat och nasta sa har solen varit framme. Vi har mestadels legat vid poolen dar det ar lattare att ta skydd om det borjar regna och sedan snabbt komma ut i solen o sola vidare nar skuren ar over. Vid poolen har vi varit med pa mkt tavlingar och aven vattengympa....haha tiden gar jattefort for det finns alltid nagot att hitta pa...
Lördag 8 December 2007
Igar var det daligt vader for forsta gangen sedan vi kom hit. Vi tog vara nya kompisar fran Orebro med oss in till Puerto Plata och fordrev nastan hela dagen dar. Bla sa gjorde Petra och jag iordning vara naglar dar. Det blev mkt bra. Palle o Fredrik passade pa att roka och kopa cigarrer. Jatte trevlig dag! Idag regnar det inte men solen gar i moln med jamna mellanrum men vi har det mysigt vid poolen ialla fall.
Torsdag 6 December 2007
Igar var vi inne i Puerto Plata. Tog en minibuss in och hamnade vid nagot som de kallar for central park. Det var inte sa naturligt vart man skulle ga. Det var langt ifran ett vanligt centrum om man sager sa... Efter nagon minut sa traffade vi pa en Dominikan som hette Carlos. Han var sedan med oss hela dagen. Forst gick vi till en butik dar de tillverkade cigarrer. Vi fick testa pa att gora var sin egen cigarr. Efter mycket prutande sa kopte Palle en lada cigarrer. Darefter gick vi till en liten fabrik dar de tillverkar barnstenssmycken, dar jag kopte mig ett hangsmycke iform av ett hjarta. Efter detta sa ordnade Carlos en taxi som korde oss forbi ett stalle dar vi kunde stanna o kopa nagra flaskor Dominikansk rom. Nar det var gjort sa korde vi till linbanan som tog oss upp till en nationalpark dar Carlos visade oss runt.... Idag tar vi det bara lugnt pa stranden igen.....
Tisdag 4 December 2007
Igar var vi pa en mycket harlig utflykt. Akte katamaran till 2 olika rev utanfor Sosoua och snorklade. Vadret var kanon hela dagen och stamningen pa baten var kanon med fia drinkar sa klart... Idag har vi bara latat oss igen. Forst vid havet o sedan vid poolen. Nu ska vi ga o ta en eftermiddagslur :)
Söndag 2 December 2007
igar akte flatorna bort. Dom gick inte att sova med. Hart o knoligt men nu har jag testat det. Haha... Idag har vi njutit pa stranden hela dagen. Gick upp for en stund sedan da vi kande att vi hade borjat bli branda.
Lördag 1 December 2007
I gar kvall sa drack vi glogg (blossa - 07) medans hotellets personal julpyntade for fullt. Det kommer att bli mycket vackert har nar alla sma lampor tands runt palmerna. Idag har vi legat vid poolen. Mia har varit pa spanska lektion. Vi har aven blivit fotade med odlor pa huvudet. Palle var livradd. se bild. Tyvarr sa finns det inte tradlost internet har som vi trodde sa vi sitter bara har vid korta stunder... Nu ska vi ga o kopa solglasogon. Lar behova dom pa mondag nar vi ska ut pa havet...
Fredag 30 November 2007
Idag tog vi en promenad bort till Playa Dorada for att shoppa. Det blev inte mkt shoppat men langre flatat har. Se bild. Nu har vi precis atit lunch och ska ga ner o ta oss ett dopp...
Torsdag 29 November 2007
Forsta dagen pa denna resan.
Underbart vackert. Borjade med en lyxig frukostbuffe. Forsta drinken tog vi kl 10.00 nar baren oppnade.
darefter har vi bara badat, druckit drinkar o solat...
Tyvarr kommer inga bilder in idag pga att vi inte kommer at usb ingangen. Kanske testar vi imorgon...